Afstudeerstage in istanbul

Hallo iedereen,

vanaf januari moet ik beginnen aan mijn afstudeeropdracht, dit houdt in een onderzoeksstage in een internationaal georienteerd bedrijf. Het liefst zou ik mijn stage in Istanbul doen, aangezien ik hier ook al heb gestudeerd (marmara university) en graag na mijn hbo opleiding International Business & Management Studies naar istanbul wil emigreren. Talen zijn geen probleem (ik spreek vloeiend Turks, Engels, Nederlands, Duits en Spaans) maar het vinden van een geschikte stage plaats wel. Natuurlijk ben ik ook op zoek via de websites van een aantal bekende multinationals, maar mocht u nog een aanrader weten of een tip hebben dan hoor ik het graag natuurlijk.

Ik heb zelf ook werkervaring in Turkse toeristenplaatsen, dus wil je informatie hebben over visums, verblijfskosten/plekken, eventuele hotels/restaurants/bars waar je aan de slag kan, of iets anders, neem dan gerust contact met mij op.

Ik hoop snel een reactie te krijgen,

Lewiesa

Hee Sabrina,

Meerdere berichten van jou komen naar voren als ik bij google afstudeerstage in Turkije intik…

Graag zou ik ook mijn afstudeerstage in Turkije willen doen en ik zag dat jou studie Facility management is. Ik volg de studie Vrijetijdsmanagement dus wellicht kun je mij verder helpen…

Voor mijn mbo opleiding heb ik al eerder 7 maanden stage gelopen in Antalya (turkse riviera) maar dat was voor O*d reizen, een Nederlandse organisatie waarbij ik dus gewoon Nederlands kon spreken.

Hoe zit dat met jou? Spreek jij vloeiend turks? Of heb jij je afstudeerstage bij een internationaal bedrijf gedaan?

Zou je mij wat meer informatie kunnen geven?

groetjes Kim

Hey, heeft iemand info voor mij over stage in Istanbul bij een toeristisch georiënteerd bedrijf (geen hotels/restaurants/bars)?
Thanks!!

Hey,

Ik wil graag in september in Istanbul stage lopen. Ik studeer Financial Services Managment (HBO) en heb al een stageplek gevonden bij Akbank. Mijn enige vraag is hoe zit het met het regelen van een huis in turkije? Zijn er plekken die worden gegeven door het stageplek zelf of moet je dat echt zelf regelen? Moet je bijv. een huis huren ofzo?

Alvast bedankt!

Demet

Hoe zouden wij moeten weten of je stageplek dat regelt? Lijkt mij dat zij de enigen zijn die daar een antwoord op kunnen geven?

Juist omdat mijn stageplek hier niks over heeft gezegd vraag ik of dat de normale gang van zaken zijn he.

Bij het ene bedrijf wel, bij het andere niet. Even navragen bij je stage bedrijf zal wonderen doen.

Hallo Demet,

Misschien kun je ook bij je stageplaats informatie krijgen hierover, dus bij de Akbank. Maar het lijkt mij eerder dat je stagebeleider daar meer informatie over kan geven of zelfs dient te geven. Als je op eigen houtje een huis zal moeten zoeken, of in ieder geval onderkomen, zal dat niet eenvoudig zijn. Het ligt er ook aan waar je stageplaats is. Istanbul is erg groot en er zijn heel veel filialen van de Akbak over Istanbul verspreid. Je kunt in een dure wijk terechtkomen of in een goedkope wijk waar de woningen wat goedkoper zijn. Er zijn mogelijkheden om kamers te huren, maar stel je daar niet teveel van voor. De huren zijn hoog in de dure wijken, maar denk niet dat je enige luxe zult aantreffen als je een kamer huurt. Er wordt voor een heel oude woning (onderverdeeld in kamers) heel veel geld gevraagd. Toilet- en badruimte worden dan gezamenlijk met andere huurders gedeeld. Als je zelf een woning huurt moet je rekening houden met huurprijzen tussen de 700 en 1500 Tl per maand excl. bijkomende kosten, afhankelijk van het stadsdeel en wijk waar je je stageplek hebt. groetjes, Ayasha

dank je wel voor de informatie =). Je hebt gelijk, mijn stageplek is in Taksim. Het nadeel is ook dat ik inderdaad niet zoveel af weet van Istanbul. We willen graag een huis gaan huren, zodat mijn moeder bij mij kan blijven. Dat lijkt mij ook comfortabeler. Ik denk dat het voor mij heel duur gaat worden om in Istanbul stage te lopen.

-[EMAIL=“sabrinahetem89@hotmail.com”]

Mijn naam is Nilay, en ik ben op zoek naar een journalistieke/media stage in Istanbul. Hebben jullie een tip voor mij?

grtz Nilay :slight_smile:

Hallo Lewiese;
Wij hebben een kleinschalig bedrijf in Antalya. Wij zoeken de juiste stageplek voor stagiares uit Nederland. Dus eerst bekijken we de studieopdracht en dan vinden we het juiste bedrijf voor je. Buiten deze manier van werken benaderen tevens de bedrijven ons. We hebben diverse stageplekken voor een nieuw project in een ziekenhuis in Antalya. Het project kan denk ik zeer goed aansluiten bij jouw studierichting. Ben je geinteresseerd dan kan je me mailen. e[EMAIL=“enny263@hotmail.com”]nny263@hotmail.com

Hallo Nilay,
Wil je perse naar İstanbul of is Antalya ook een optie voor je?
İn Antalya helpen we stagiares aan een goede stageplek.
Als je interesse hebt kan je me mailen [EMAIL=“enny263@hotmail.com”]enny263@hotmail.com
Groetjes Elly