Stageplaats Istanbul

Hallo mensen,

Ik ben een studente Commerciele Economie. Ik moet in september 2004 stage gaan lopen voor 5 maanden. Ik zou dat graag in Istanbul willen doen. Zijn er mensen die me tips, reacties en ervaringen etc kunnen geven/vertellen…Ik ben op zoek naar een geschikte bedrijf…Over een woonplek hoef ik me geen zorgen te maken…Ga intrekken bij mn nichtje en nog een studente die daar wonen/studeren…Dus zijn er mensen die me tips kunnen geven over bedrijven(liefst internationale bedrijven of grote turkse bedrijven)…
Alvast bedankt.

Groetjes,

Serap

Serap,

Wat voor soort bedrijf heb je zelf in gedachten? Bv. met betrekking tot de producten die ze aanbieden. Je kunt denken aan alle grote bedrijven die je kent, ze hebben een office in Turkije, en vaak is dit dan in Istanbul. Vaak hebben ze een website met een turkse com.tr. Vind je speelgoed leuk, www.toysrus.com.tr :slight_smile: Auto’s? www.mercedes-benz.com.tr. Cosmetica? www.pg.com.tr etc… etc… Probeer het maar eens uit.
Op bijna alle sites kan je een kopje ‘Insan Kaynaklari’ met een online sollicitatieformulier vinden. Anders hebben ze altijd een mailadres en telefoonnummer waar je informatie kunt opvragen.

Grote Turkse bedrijven… Geldt hetzelfde voor, welke richting heb je in gedachten? Kijk eens op http://www.geocities.com/buyukturkeli/ticari.htm en
http://www.turkish-media.com/ek_tr/business.htm

Verder kan je via je e-mail lid worden van de yahoogroup ‘Human Recourses Turkey’ via het adres humanrecoursesturkey-subscribe@yahoogroups.com. Dan krijg je per dag tientallen vacatures op je mail waar heel vaak ook stageplaatsen onder zitten. Ook kun je er zelf een mailtje naar toesturen met je CV en open sollicitatie.

Wat ik van veel mensen uit Turkije heb gehoord over stages is dat ze je niet veel laten doen van het echte werk maar dat je meer een loopjongen wordt en de hele dag copieën mag maken. Op zich stelt het dus niet veel voor. Van een stage in Nederland zijn we gewend dat die vaak inhoudelijk veel rijker is en dat je er ook veel leert. Maar ik zou zeggen stel een sterk stageplan op met alles waar je van geproefd wilt hebben, en als je ergens een gesprek krijgt wees dan duidelijk dat je solliciteert naar meer dan de functie van loopjongen. En geef goed aan wat jou interessant maakt voor het bedrijf.

Veel succes. En plezier natuurlijk :slight_smile:

Selda