Afstanden / tijd rijden in Costa Rica

Beste mensen,

Wie kan mij iets over afstanden en hoelang je er ongeveer over rijd kan vertellen. Ik ga het volgende rijden.

Tortuguero - Sarapiqui
Sarapigui - Arenal
Arenal - Rinconde de la Vieja
Rincon de la Vieja - Tamarindo
Tamarindo - Monteverde
Monteverde - San Jose

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Alvast Bedankt,

Miranda

van noord naar midden (zeg, san jose) doet de bus er 4-6 uur over. van midden naar zuid ongeveer hetzelfde. ga je zelf rijden of met de bus?

bussen zijn extreem goedkoop maar erg oncomfortabel. de chauffeurs kunnen hun voet niet stilhouden, dus ze trekken of op, of ze remmen af. erg a-relaxt als je een kater hebt :wink:

Ga zelf rijden, maar heb begrepen dat de wegen daar niet al te best zijn.
Dus op de kaart lijkt het allemaal dichtbij maar volgens mij valt dat nog wel tegen. Dus zodoende een berichtje of er mensen zijn die iets meer over de afstanden konden vertellen.

Als je een auto huurt, huur er dan een GPS systeem bij. Daarmee zul je de weg niet kwijt raken hier in een land waar borden schaars zijn.
Koop in ieder geval, bijvoorbeeld bij de ANWB, een goede gedetailleerde landkaart. De GPS zal je vertellen hoe lang er over doet.
De gemiddelde snelheid ligt hier op 35 km per uur, sneller zul je niet kunnen rijden (gemiddeld).
Rij passief, en houd je aan de max snelheid. Regelmatig staan er politieagenten verstopt met een radar.

hoi,

ja reizen in Costa rica kan je eigenlijk alleen maar per bus doen.
en de wegen zijn gewoon niet overal even begaanbaar.

de ene keer doe je er vier uur over en de andere keer een uurtje.
maar wat ik heb gezien van jou reis is dat het toch wel flinke afstanden zijn.dus daar kun je gerust een middag voor uittrekken.

de wegen zijn of kronkelig en de wegen zijn vaak slecht begaanbaar.

dus ja ik zou toch flink wat tijd erbij rekenen op een dag om te reizen.

gr,

Eshanti.

de wegen zijn inderdaad kronkelig, maar niet meer in zo’n slechte conditie als 4 jaar geleden. De huidige regering heeft veel geld uitgegeven aan het repareren van wegen en ook aan de aanleg van nieuwe wegen. Zo is de weg van Quepos naar Dominical nu bijna helemaal geasfalteerd ( ze zijn nog bezig) en kun je in 3 kwartier van Quepos naar een van de mooiste gebieden van Costa Rica reizen: Costa Ballena, het gebied ten zuiden van Dominical.
En een deel van de weg van Alajuela via Orotina naar Puntarenas is nu super mooi.