Afrika rit

Hallo,
Ik ben Riemis Marc en ben van plan om op 1 oktober 2010 in Kaapstad te starten om 8 maanden later terug in België te arriveren ( via Namibië, botswana, zambia of zimbabwe, malawi, tanzania, kenya, ethiopië, sudan, egypte, jordanië, Syrië, Turkije etc ). Qua toeristische info ben ik wel op de hoogte en ik heb al wat buitenlandse reizen achter de rug ( Afrika, Z-Amerika, ZO-Azië, Midden America etc ). Ik wil deze reis echter met een moto BMW 100 GSPD doen en hierbij komt toch nogal wat papierwerk kijken. Carnet de passage en douane is naar het schijnt best te verkrijgen bij ADAC in Duitsland, de visa lijken me ook geen probleem maar mijn motor naar Kaapstad krijgen echter wel. Ik heb al een prijsaanvraag binnen vanuit NL en die liep op tot 1500 euro en dan moet ik ook nog naar ginder. Dit leek me fel overdreven. Als iemand ervaring heeft met dit soort reizen en me aan nuttige adressen kan helpen zal me dit al een eind verder helpen. Allerhande tips zijn eveneens welkom. Een alternatief door W-Afrika ( Dus geen dure overzetten en vliegtickets ) via Italië, algerijë, niger, mali, burkina faso, ghana, ivoorkust, guinea, senegal, mauretanië, marokko, spanje etc… leek me ook al een leuk alternatief. Eveneens geen carnet de passage nodig en dus ook geen borg. Tips hierover zijn eveneens welkom. Vele groeten,
Marc

verschepen naar Z-A hoeft niet zo duur te zijn… kan voor de helft van de prijs… je kan daar ook een motor kopen natuurlijk…

Heb in 2001 een dergelijke reis gedaan. Wil je meer info? Stel je vragen dan per mail.

Gr. Hans
www.come-along.nl
http://home.wanadoo.nl/schoelink

HI, even kijken op de site van: HORIZONS UNLIMITED
speciaal motoroverland reizen…wereldwijd…

zoek eens in Google met zoektermen zoals ‘Africa overland’ of ‘Europe to Africa’ of ‘Africa selfdrive’ ofzo.

8 maanden lijkt me wat kort…

Ghee, Marc stelt een uitgebreide gerichte vraag over carnets de passage, en Martin Brons weet het wederom te presteren geen antwoord op de vraag te geven, maar wel een botte opmerking te plaatsen. Ik begrijp werkelijk niet waarom ik op vrijwel ieder landenforum zie dat jij je ongefundeerde mening ventileert, en daarbij zelden tot nooit met nuttige informatie komt. Martin, als je toch al zo nodig je reactie wil geven op vragen/berichten, geef dan voor de verandering gewoon een keer een sympathieke reactie, bij voorkeur tevens een inhoudelijke.

Marc, deze website biedt een overvloed aan informatie uit eerste hand:
http://www.africa-overland.net/

Erg leuk om te lezen, en ook erg nuttig! 8 maanden is overigens prima, zo zul je daar bevestigd krijgen…

Inderdaad helemaal juist. Mij irriteerd altijd dit soort reacties. Gewoon vervuiling…
Oeps deze van mij eigenlijk ook :wink:
Gr. Hans

Hi, Ik denk niet als Nederlander/Belg u een Carnet bekomt bij de ADAC…De Nederlandse Automobielklub doet dit toch ook?? Ikzelf als Belg steeds sinds '71 bij de Belgische KACB(wel eerst lid worden)…De Bankwaarborg hangt af van de waarde van het voertuig…hoe ouder hoe goedkoper natuurlijk…De Carnet is 1 jaar geldig…Bij langer dan 1 jaar on the road…een 2e is mogelijk…wel zien dat de 2e begint op de dag na vervaldag van de 1e…

Bij de ANWB kan je bijna niks krijgen, en ze weten vaak ook niet hoe het zit… je kan beter bij de ADAC aankloppen!

**** Noot van de redactie: Bericht verwijderd in verband met reclame***