Advies???

Hallo,

Mijn vriend volgt de pilotenopleiding in Oxford. En nu wilden we het paasweekend samen doorbrengen, in Engeland -Oxford. Maar Helaas moet dat zo goedkoop mogelijk, omdat ik student ben en niet zoveel geld heb, en hij natuurlijk ook niet zoveel zakgeld krijgt. In september gaat hij naar Amerika, en uiteraard laat ik die kans niet zomaar voorbijgaan… dus zal ik ook naar de VS afreizen. Vandaar dat ik zoveel mogelijk geld probeer te sparen. Daarom vroeg ik me af of misschien iemand tips voor me heeft hoe ik het goedkoopst in Oxford kan komen, wat de goedkoopste hotels zijn of hostels, dat maakt natuurlijk niet uit. Het is al in april, dus vroegboekkortingen gaan helaas weer aan mijn neus voorbij… :S

Maar ik zou het heel erg op prijs stellen als jullie me misschien een beetje willen helpen?..

Groetjes, Anja

hallo,
ik weet niet waar je woont in nederland , maar als je langs de duitse grens woont,kijk dan 's bij ryanair.toevallig heb ik daar deze week geboekt naar londen.retourvlucht 47€.niet echt duur vond ik.van stansted met de trein naar londen liverpoolstreet kost 25pond.vandaar verder met ov naar oxford , hoeveel dat kost weet ik niet maar zou kunnen dat dat met 'n day ticket kan.

ik wens je succes en veel plezier in oxford
groetjes pia

p.s.
via de site van ryanair kun ke ook redelijk goedkope hotels/hostels en zelfs b&b boeken.

Ik ben de laatste tijd ook regelmatig heen en weer naar de UK aan’t reizen.

Op mijn weblog staan tussen de links (aan de linkerkant) 'n paar handige sites om goedkoop in Engeland te komen.

Ah dank jullie wel!
Dat vliegen is wele en goede optie, maar ik woon niet zo dichtbij de duitse grens -ik woon op het eiland boven zeeland- dus dat is opzich wel een klein beetje lastig. En de vliegtijden kwamen even niet zo heel goed uit.
Ik ga denk ik maar met Golondon.

Maar ik heb nog een ander vraagje… heeft iemand een idee hoe je zo goedkoop mogelijk naar Engeland kunt bellen? We kunnen namelijk pas aan skype beginnen als Tim in juni naar Nederland komt en een eigen laptop mee naar Engeland neemt helaas…

Groetjes, Anja

Bellen naar engeland kan via tele discount.
0900-1525 naar een mobiel
0900-0900 naar vaste telefoon

Je kan in engeland naar een telefooncel bellen, dus gewoon ff smsen of vriendlief naar de telefoon wil komen en dan via 0900-0900 en het nr van de telefoon bellen. Kost tussen de 1 en 5 cent per minuut. Zo deed ik het altijd.
Skype werkt niet altijd even goed daar (ik neem aan dat hij in Kidlington op het vliegveld zit) want de verbinding is soms gewoon veel te traag.

Verder zit er op loopafstand (25 min) een B&B The Barn. Zit voorbij de Jolly Boatman, vlak bij de Boat Inn (pub). Dat dorpje heet Thrupp. Moet hij maar even rondvragen op het vliegveld, want daar zitten heel vaak studenten van daar. Is een leuk B&B met hele aardige mensen. (ze hebben ook een website, maar die weet ik niet meer) Maar als je maar voor een paar dagen gaat kan je natuurlijk ook bij hem op de kamer slapen!

Veel succes
Marjolein

Hallo,
Ook goedkoop bellen naar een vaste lijn in Engeland gaat via 1649,
zie de site www.bel1649.nl. Die gebruik ik altijd. Kost €0.01 per minuut, zowel overdag als 's avonds. Wel €0.05 starttarief.

Succes,
Mariëtte