Advies (ja, nog 1-tje) rondreis CA

Wij gaan in oktober een korte rondreis maken in CA.
Ons eerste idee is als volgt;

Dag 1; Aankomst La, rv-camp Malibu Beach
Dag 2; La - Yosemite park
Dag 3; Yosemite park, tioga pass, Lee Vining of Mammoth lakes
Dag 4; naar Death Valley
Dag 5; Death Valley
Dag 6; naar Las Vegas
Dag 7; Naar La
Dag 8; LA en 's avonds terugvlucht

Wij denken dat het meeste wel gaat lukken. Alleen LA - Yosemite park twijfelen wij nog over. Wat is jullie idee hierover?

Las Vegas - LA is een enorme afstand om in één dag af te leggen. Niet geheel onmogelijk, maar dan moet je wel verschrikkelijk vroeg vertrekken, de meest directe route nemen, vrijwel niet stoppen onderweg en dan kom je vrij laat aan in LA.
LA- Yosemite is zelfs nog langer en niet echt realistisch.

Wil je 8 dagen vakantie en nog enigszins het vakantiegevoel houden? Bezoek dan alleen LA en San Francisco: genoeg te zien en te doen.

RV camp? Ga je een RV huren? Dan moet je eerst een nachtje slapen voor je de RV mag meenemen en dan haal je Yosemite niet meer.
Malibu naar Yosemite is ongeveer 7 uur rijden met een RV en ik zou zeker een reservering in Yosemite maken als het al niet te laat is.
Maar wanneer wil je Yosemite zien? Je hebt daar toch tenminste een dag voor nodig en je wil al de volgende dag meteen over Tioga Pass naar Lee Vining of mammoth.
Death Valley is prachtig in october maar als je vroeg uit Mammoth (?) vertrekt, dan een nacht in DV blijft heb je het grootste gedeelte van de volgende dag ook nog. Op een drukke route als deze zou ik eerder een dag aan Yosemite toevoegen, en dan verder rijden dan Mammoth, misschien zelfs wel meteen naar DV.
Een nachtje in Las Vegas. Las Vegas naar Los Angeles is 5 uur rijden dus dat valt wel mee. Ik zou proberen het weekend in Las Vegas te vermijden en zeker niet op zondag terug rijden naar Los Angeles.
Yeehaw

Bedankt voor jullie reacties. Wij hebben nu een ander programma opgesteld en wij slaan yosemite over.

Witjes