Wij willen graag dit jaar naar Kroatie met de auto en dan op een camping een stacaravan gaan huren.
Nu lees ik overal dat de kuststreek van Umag naar Pula erg vlak is terwijl als ik foto’s bekijk er wel degelijk bergen en rotsen zijn…
Wie weet hoe de omgeving is aan de kust is die idd erg vlak of zijn er bergen?
Ook een vraag over de tolwegen wij willen gaan reizen via Oostenrijk (vignet) en dan slovenie richting Istrie. Op de ene site staat dat je tol moet betalen op de andere niet wie weet het juiste antwoord?
En misschien tips over leuke campings wij reizen met een groepje bestaande uit 4 volwassenen 1 kind van 4 en een baby van een half jaar…
Alle tips zijn welkom…
Alvast bedankt
Ik ben zelf in Umag geweest, daar waren op zich wel wat rotsen maar het viel nog mee. Persoonlijk vond ik het in zee niet zo je van het met al die rotsen en die betonnen plateaus gaven me niet het idee dat ik op het strand zat. Het is dus niet bijzonder vlak, maar echt bergen aan de kust… Nee.
Je hebt stickers nodig wanneer je daar over de tolwegen wilt rijden, in zowel Oostenrijk als Kroatië betaal je tol.
Hierbij site over camping in Kroatie, misschien kan het helpen:
www.camping.hr
Over de tollwegen: ja, voor Oostenrijk en Slovenie moet je de vignete kopen en voor Kroatie en Oostenrijk is er tollpeiage (in Oostenrijk is dat voor de 2 lange tunnelen). Je kunt in Slovenie de tollwegen vermeiden maar dan moet je echt goede gps hebben. Op zich is Slovenie kort, misschien zou het mogelijk zijn; google maar “tollwegen in Slovenie vermijden”. In Kroatie kun je ook de secundaire wegen kiezn ipv. de snelweg maar de weg kan kronkelig zijn en je verliest tijd.
De kust in Istrie is vlak, binnenland heuvelachtig; de stranden zijn rotsachtig, of met kiezels maar met superschooon water en met trappen naar de zee. Zeker watersandalen kopen. Zandstranden heb je op het eiland Rab en Brac, bv. Als je nog meer info nodig hebt, zal ik je graag helpen. Ada