Advies gevraagd: reizen in de buurt van Dehradun (Uttaranchal)

Hoi!

Voor komende zomer ben ik van plan om weer naar India terug te keren. Vorige keer ben ik van Bombai naar het zuiden gereisd en via Goa/Hampi/Ellora/Hydrabad/Nagpur/Varanasi weer richting het noorden en naar Delhi gegaan.

Deze keer zou ik graag iets meer *‘off the beaten track’ *gaan en een minder bekend deel van India bezoeken.

Kan iemand tips / ervaringen delen over de regio ten noorden van Delhi en ten westen van Nepal? Rondom Dehradun (Uttaranchal)?

Hoe is de temperatuur hier rond Juli/Augustus?

Een bezoek aan Amritsar ligt ook voor de hand aangezien dat (relatief) in de buurt is.

Ik wil ongeveer 2-3 weken gaan.

Alvast bedankt!

Caer

Ik ga eind april naar Uttarakhand. (voorheen uttaranchal) Ik heb maar 18 dagen. Ik ga van Delhi naar Rishiskesh /haridwar en dan ergens een trekking doen of nog wat plaatsen bezoeken. In de laaggelegen gedeeltes is het dan snikheet, boven in de bergen is het lekker.

In july dan kan het veel regenen en in de bergen kan het gevaarlijk worden ivm landslides enz. Bezoek je alleen de laaggelegen steden zal het niet zo’n probleem zijn. Het is wel heet, vochtig, nat , en als je pech hebt regent het veel.

Temperatuur kun je over op internet vinden. probeer eens google :wink:

Dat had ik ook al bedacht en gevonden ja. Niet zo’n heel handig of nodig antwoord. De post die je daarvoor maakt daarentegen is precies wat ik zocht! Gevoelstemperatuur, vochtigheid en regen etc :slight_smile: Dank daarvoor!

Ik heb het ook maar van internet. Mustseeindia.com en dat de stad zoeken en dan bij weather, daar staat ook veel info op over het klimaat. Ik kan er pas echt meer over vertellen als ik half mei terug ben.