Hallo iedereen!
In november ga ik samen met een vriendin 5 weken naar India. We beginnen in Delhi, maken een lus richting Rajastan en dan weer terug via tal van dorpjes en steden oa Jaipur, Agra, Pushkar etc en vanuit daar richting Nepal (1 weekje). Ik heb wat kleine vraagjes om de voorbereiding compleet te maken:
Ik hoorde van een kennis iets over motortours. Dit lijkt ons heel erg leuk maar zelf rijden willen we liever niet. Zijn er tours waarbij we achterop kunnen zitten bij een gids? Ik kan er op internet niet veel over vinden.
Dillemma: sneakers (als in: nike etc maar dan een goedkope variant uiteraard) of toch veterschoentjes zoals All Stars? Wij nemen zelf allebei een paar birckinstocks mee (ik kan daar dagen op lopen zonder pijntjes etc) en badslippers.
Ik zie veel inschattingen over de temperatuur in India in de periode november/december. Maar is er iemand toevallig in deze periode ook in de gebieden geweest waar ik heen ga? Zo ja, wat was de temperatuur?
Misschien een overbodige vraag, maar wij willen beide heel graag een lange rok tot aan de grond laten maken. kan dit overal op de hoek van de straat? of zijn er tips waar ik het beste op kan letten. prijs/kwaliteit verhouding?
Vraag 3: Ik heb in India gewoon op van die open “teva’s” gelopen. Ik vond dit niet vies ofzo. Het is wat je zelf het lekkerst vind. Miss is het wel handig om een bandje achter de hiel te hebben.
Vraag 4: je kunt bij wijze van spreken op elke hoek een rok laten maken. Dit gebeurd vaak snel en is niet mooi afgewerkt. Je kunt het beste gewoon een mooie rok uitzoeken…
Hallo Hanke,
Zijn 2 jaar geleden in december (13) in Delhi, Pushkar, Jaipur en Agra geweest. Overdag is het een aangename temperatuur, maar zelden liepen wij in een T-shirtje met korte mouwen. Iets met lange mouwen is dus wel aan te raden van T-shirt met lange mouwen tot sweater met lange mouwen. 's Morgens is het nog fris en hadden we nog een zomer jas aan en ook 's avonds koelt het behoorlijk af. Gaan nu zelf weer naar India (beginnen in Delhi - Rajastan) vanaf 27 oktober tot eind november. Wat schoenen betreft is het handig dat je ze makkelijk aan en uit kunt doen, omdat je bij een bezoek aan tempels geen schoenen aan mag hebben. Open schoenen, ook slippers kunnen overdag wel, maar 's avonds is dat te koud. De Indiërs zelf lopen wel op slippers maar hebben veelal niets anders.
Ja die zijn er
Echter zijn de wegen+verkeer in India echt geen pretje. Zelfs in de auto sta je af en toe doodsangsten uit! Maar als je even rondvraagd zijn er altijd wel mensen die je een tourtje willen verkopen.
Bedenke wel dat het in december erg fris kan zijn in India. Dan zijn slippers echt wel te koud!
December is fris. In het noorden (Delhi/Agra) is het vaak maar 15 tot 20 graden. De nachten zijn nog iets frisser. Rajasthan is iets warmer, maar in de nachten kan het hier vriezen. Het zuiden van India is heerlijk in deze maand.
Dat kan echt OVERAL. Het is erg goedkoop, maar de kwaliteit varieert nogal. Shop eerst even goed rond!