Hallo,
Ik weet niet of iemand hier er ervaring mee heeft maar ik zou graag wat advies willen over het verkopen van een auto in Kaapstad.
Ik en mijn vriend vertrekken 1 december met onze toyota hilux (omgebouwd tot campertje) om van Breda naar Kaapstad te rijden. Nu willen we proberen om de auto in Kaapstad aan een andere reiziger te verkopen, zodat we hem niet over hoeven te schepen.
Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat, wat voor speciale papieren je daar eventueel voor nodig hebt?
We willen de auto eigenlijk nu al op verschillende reissites zetten want je weet maar nooit natuurlijk. Er kunnen altijd mensen zijn die van Kaapstad terug naar Nederland willen rijden ofzo.
Groetjes Caro
Hoi, Weet je de route al die je rijd? Ben erg geintresseerd in informatie over West Afrika?
Kan je wel in kontakt brengen met iemand die in Zuid Afrika met auto verkoop is bezig geweest.
Groetjes,
Cor [EMAIL=“corvankuijk@wanadoo.nl”]corvankuijk@wanadoo.nl
Hoi Cor,
We gaan waarschijnlijk via turkije, Syrië, Egypte, Soedan, Kenia, Uganda, Rwanda, Tanzania, Mozambique, Botwana, ZuidAfrika.
Kan nog vanaf geweken worden hoor maar dit is wat we nu ongeveer van plan zijn.
We willen onze camper het liefst aan andere reizigers verkopen omdat hij best wel wat gaat kosten.
Als je me in contact kunt brengen met die persoon, zou dat super zijn.
Ik vraag me af wat we met die carnet de passage moeten als we de auto daar verkopen, ben bang dat we de borg dan niet terug gaan krijgen.
Groet Caro
Verkopen daar zal niet zo makkelijk gaan. Veel rompslomp (Carnet de Passage moet worden overgenomen…)
http://home.wanadoo.nl/schoelink (Afrika Overland 2001)
Gr. Hans
www.come-along.nl Safari
Tja, zo iets had ik ook reeds vernomen. Carnet du Passage borg wil je niet kwijt… Informeer maar bij de ADAC die tegenwoordig Carnet verzorgt.
Auto verschepen naar Nederland is een optie of onderbrengen bij iemand, en later terugvliegen en terug reizen…
erg interessant om mee te lezen. Wij willen met onze HJ60 volgend jaar oktober voor een half jaar gaan reizen van nijmegen naar tanazania. we hadden ook eerst plannen om hem daar te verkopen, maar dat is niet makkelijk lees ik overal. Verschepen kost dan weer 4000 euries en dat is ook een hoop geld. wij zijn er ok nog niet over uit.
en dan lees ik ook weer ergens dat je in egypte een borg van 800% van de waarde van je auto als borg moet betalen??? Hebben jullie daar ook iets over gehoord?
groetjes mariet
Ga even naar de website van de ADAC, in verband met Carnet Du Passage, vindt je alle info i.v.m. borg enzo
Ik ben van plan om volgend jaar met een oude mercedes naar Zuid-afrika te rijden. Graag had ik hier meer informatie over bekomen. Kennen jullie iemand die ook zoiets gedaan heeft? Ik zou meer willen weten over de beste route, visa en verplichtingen, anekdotes, …
Hoi wij komen net terug en hebben van nijmegen naar kaapstad gereden in een half jaar. we hebben een blog bij gehouden . dat kan je lezen als je het leuk vindt:
jetenwillem.waarbenjij.nu
wbt de route: wij hebben de oost route gevolgd, maar nu is het niet zo leuk om door het midenoosten en egypte heen te gaan. lybie ook niet. we hebben net geluk gehad dat het gedonder pas begon toen we al in kenya zaten. de route kan dus zo maar wijzigen en je weet niet hoe het volgend jaar is. succes met voorbereiden. je mag ons alles vragen.
groetjes mariet