Advies gevraagd, argentinie, chili of Brasilie

Graag hoor ik jullie mening over het volgende!

Rond dec-januari wil ik voor langere tijd naar zuid amerika gaan.
Graag zou ik daar ook voor een tijdje willen werken.

Mijn plan was eerst om naar Argentinië te gaan, omdat ik heb begrepen dat het een van de rijkste landen van zuid Amerika is, dus waarschijnlijk ook meer werkgelegenheid heeft.

Nu heb ik gehoord dat chili en brasilie het ook niet verkeerd doen qua economie.
Heeft iemand ervaringen of websites met economische of werkgelegenheid feiten?

Ik spreek redelijk goed spaans, heb een jaar in spanje gewerkt.
Nou ben ik wel echt een strand/zee mens en zou het liefst in een kleine/middelgrote stad willen settelen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!:chin:

Brazilie is 1 vd BRIC landen en ze spreken er Portugees.

Voor strandhangen / zonnen moet je niet echt in Chili zijn.

Brazilië leent zich daar het best voor, van de landen die je noemt, maar Portugees is wel weer een heel andere taal dan Spaans. Wel superleuke mensen!

Wat voor werk zoek je en wat heb jij te bieden?

Brasilie trekt me ook heel erg, alleen zo jammer dat ze daar nu net weer portugees spreken terwijl ik nu net redelijk vloeiend spaans heb geleerd. (daarvoor een cursus Italiaans en de basics Turks… ach weer een nieuwe uitdaging dan!)

Ik werk nu 3 jaar in het toerisme als reisleidster voor pakket reizen, maar mn grootste kans zou in het buitenland denk ik bij de receptie van een hotel zijn. Maar zonder portugees kom ik daar ook niet denk ik…
Tenzij de economie zo goed is en ze wel iemand kunnen gebruiken die andere talen spreekt.

Welk land denk je dat ik de meeste kansen heb?

Tja… het is wel een heel leuke taal om te leren, maar je hebt er in iets minder landen wat aan. Wel in een aantal Afrikaanse landen (Mozambique, Cabo Verde enzo), en Portugal zelf. Al spreken ze het in Brazilië wel zo specifiek dat het Portugees van Portugal best anders is. Een beetje zoals het verschil tussen Brits en Amerikaans Engels, met echt specifieke termen en uitspraak.

Ik heb ook ooit beginners-Italiaans geleerd en Spaans sprak ik ook al een beetje. Met die basis is Portugees wel makkelijker aan te leren dan als beginner, maar ik had wel echt les nodig, en oefenen met een Braziliaanse vriendin.

Ik heb geen idee van de kansen op werk.

In Brazilie heb je een visum nodig om te mogen werken, dus wellicht wil een maatschappij als flybrazil oid jouw aannemen en een visum regelen? Anders zal het bij zwart werken blijven. Bij een receptie van een hotel in Rio verdien je tussen de 1000 en 3000 reais.

Grappig voor een land met een kuststrook van zo´n 4.000km :slight_smile: Je hebt best wel strandplaatsen in Chili natuurlijk, denk aan Viña del Mar of La Serena. Alleen is het water van de Grote Oceaan vrij koud.

Werk vinden zal een lastig verhaal worden, tenzij je bijvoorbeeld als call-center medewerker aan de slag wil, of zwart wil werken in een hotel of restaurant. Maar dan verlangen ze wel een goed niveau van je Spaans en verwacht vooral ook geen “riant” salaris.