heeft iemand ervaring met het adopteren van een kind van een familielid (neef 3 jaar) ik wil dit gaan doen maar ik weet niets van dit thema gr marcel
Wat betrefd adoptieprocedure!!
Nadat uw aanvraag voor adoptie naar Thailand is gestuurd, wacht u tot er een voorstel volgt. Na acceptatie van het voorstel en afreizen naar Thailand bent u aanwezig bij de zitting van de Adoptieraad. U verblijft ruim twee tot drie weken in Thailand. Na het afronden van de follow up verplichtingen, wordt de formele adoptie uitgesproken in Thailand. Nadat u de adoptie-uitspraak ontvangen heeft, kan de adoptieprocedure naar Nederlands recht worden gestart.
Voorwaarden
Om een kind uit Thailand te kunnen adopteren, dient u aan de volgende voorwaarden te voldoen:
U moet één jaar gehuwd zijn bij aankomst van uw documenten in Thailand.
U moet beiden minimaal 25 jaar oud zijn.
daar kan ik al mee vooruit dank u wel
Helaas heb ik niet meer info voor je maar wilde je wel zeggen dat ik het een hele grote maar mooie stap vind Marcel!
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken!
Gr Rik
Inderdaad moeilijk om daar wat over te vinden hoe dat precies verloopt surf en zoek maar echt concreet krijg ik er niet uit dan op een site een verwijzing naar de IND maar die link werkt niet (meer) en als je invoert pleeg/adoptiekind in de zoekbalk bij de IND wordt je ook al niet veel wijzer.
Wat ik heb kunnen vinden is dan de wet wobka “Wet opneming buitenlandse kinderen ter adoptie”
En dan deze site van wettenoverheid.nl:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0004447/geldigheidsdatum_22-07-2011
Succes.
ik ga er de volgende week eens naar bellen want ik kan door de bomen het bos niet meer zien ik hoop dat zij mij aan de telefoon wat meer kunnen zeggen maar in ieder geval bedankt voor de info gr marcel
helaas heb ik ook geen info voor je maar wilde wel even zeggen dat ik dit een zeer mooie stap vind, ik hoop echt dat het je lukt ![]()