Adonara, Lembata en Alor

Wie o wie heeft ervaring met het reizen naar deze eilanden. We hebben al wat info gekregen, zoeken in diverse reisgidsen (Lonely Planet e.d.) geeft niet veel info.

Graag reactie/advies

Ik ben twee jaar geleden naar Alor geweest. Gevlogen naar Kupang, en daarna verder gevlogen naar Alor. Er gaan ook ferries tussen die twee plaatsen.

Ik verbleef op Alor Kecil bij P’tit Kepa, echt een aanrader. Het is primitief, maar o zo mooi. Eigenlijk is het een ‘ecoresort’ wat bij een duikschool hoort, maar er komen ook niet-duikende gasten. Met een klein bootje ben je zo op Alor zelf. Daar rijden bemo’s en ojeks om je voort te bewegen. Ga vooral ook naar een aantal traditionele dorpen op het eiland, echt heel leuk. Houd er rekening mee dat er bijna nergens Engels gesproken wordt, en ook in het Bahasa Indonesia kun je je niet overal verstaanbaar maken.

Hier mijn reisverslag: IkReis - Cultuur en duiken in Alor Indonesië

De andere eilanden heb ik niet bezocht.

1 like

Jenny, bedankt voor de info. Alweer een stapje dichterbij het definitieve plan

Jenny,
Ik heb nu twee keer geprobeerd mailcontact te krijgen met Le Petit Kepa.
Men reageert niet. Ik heb om info gevraagd en aangegeven dat we geen duikers zijn. Op de bonnefooi daar naar toe gaan durven we niet, want wellicht zijn de kamers/huisjes bezet.

In het resort zelf is geen internet, ze moeten naar het stadje op Alor. Misschien dat het daarom iets langer duurt? Op de site staat misschien een telefoonnummer, wellicht kun je dat SMS-en?

Ik snap dat je liever niet op de bonnefooi gaat. Er is niet veel accommodatie in die regio.