Dit jaar zijn wij in het Krugerpark geweest en het Hluhluwe park eerlijk gezegd vonden wij het Hluhluwe park mooier en wij vonden de rangers beter.
Het plan is om in april naar Kaapstad te gaan en daar rond te gaan reizen, kan iemand wat zeggen over het Addo Elephant park wat we daar kunnen verwachten?
Alvast bedankt.
Margreet
Zoals de naam zegt, je kan daar heel veel olifanten zien. Ook andere dieren, de big7 kan je daar zien. Je kan in het park overnachten, maar ook daar buiten. HEt is ook een nationaal park. En probeer altijd een game drive te doen met een bedrijf van buiten het park, zeker ook Kruger park. Deze rangers zijn altijd beter, dan die van de staat.
Addo is een veel kleiner park dan Kruger, en het is perfect om er zelf in rond te rijden. De wegen zijn heel goed en de ritten niet zo heel lang.
De zichtbaarheid van Addo is wel wat minder. Bijna het hele park bestaat uit Spekboom, en die komen net ter hoogte van de olifant en zijn heel dichtbegroeid. Dus zelfs moeilijk om de olifanten tussen de struiken te zien.
Het is inderdaad een big 7 park. Maar heel veel leeuwen zijn er niet, dus heel weinig kans die te zien. Behalve als je met een ranger meegaat, die zullen wel weten waar de groep leeuwen is.
Ik denk niet dat er veel mensen een luipaard gezien hebben in het park. Het lijkt me niet echt een omgeving voor een luipaard trouwens.
Wat je er veel gaat zien zijn olifanten (maar het is ook al een paar keer voorgekomen dat ik er geen enkele gezien heb
), kudu, wrattenzwijn, zebra. Voor de rest moet je wat geluk hebben.
Ik heb een tijdje geleden een blogpost geschreven over het park (wel in het engels). Er staan ook wat fotos op, dus lees gerust als je graag wat extra info wil 
Wij hebben er ooit in het prive gedeelte overnacht, spectaculair gewoon, een bull olifant liep dagelijk door het camp, de olifanten stonden bijna altijd voor je tent, of een buffel, leeuwen zeker gezien zelfs aan het jagen op een Aardvark. Of in de avond een wilde kat, zelf onze ranger had die nog nooit gezien. Wij vonden dit een schitterend park, maar is persoonlijk en je moet ook geluk hebben om veel verschillende dieren te zien, maar dat is in elk park natuurlijk. Over de olifanten struikel je gewoon, geweldig.
Bedankt voor jullie reactie!
Ik vond Addo persoonlijk een beetje tegenvallen om heel eerlijk te zijn. Zeker nadat je in het Kruger en Hluhluwe geweest bent. Wij vonden Hluhluwe ook heel mooi. Divers qua omgeving, glooiend en veel verschillende dieren. In Addo zijn wij vrijwel enkel olifanten tegen gekomen en de natuur vond ik minder divers. Maar het is natuurlijk heel persoonlijk waar je voorkeur naar uitgaat en je moet ook een beetje mazzel hebben met de dieren die je ziet. In Sawiland schijnen ook mooie parken te zijn. Is dat geen optie?
Ja, ik had ook al zoiets gelezen.
Nou, nog maar eens goed bedenken wat we nu willen doen, wij willen graag dat onze reisleider die met ons mee was voor ons een reis regels en dat hij dan meegaat en ik zit ook nog met andere familieleden die mee willen. Dus lekker lastig allemaal.
Maar inderdaad vonden wij ook het Hluhluwe park het mooiste, hebben daar ook een hele groep olifanten 80 gezien die uit de bergen kwamen en vlak voor onze jeep langs liepen zoooooo mooi!!
Hallo
In Julie 2014 ook een dagje door ADDO gekoerst, maar moet
zeggen dat het in vergelijking met Hluhluwe en Kruger best
tegenviel!
We zagen wel veel olifanten en vlakvark en vlakvark en
olifanten, verder bijzonder weinig!
Veel planplezier
Wij waren daar toen 3 dagen…
Wij hebben toch besloten om de boel om te gooien en gaan eerst naar Krugerpark en daarna naar het Hluhluwe park en slain het Addo Elephant park over. Bedankt allemaal voor Jullie tips.
Gr Margreet