Adana - Istanbul - nog op tijd?

Hallo mensen,

Ik ben van plan om 20 februari de grens over te steken van Aleppo naar Adana in Turkije met public transport. Er schijnen bussen te gaan van aleppo naar adana.

Van Adana wil ik om 14:00 de trein pakken naar istanbul die daar aankomt om 8:45 de dag erna. Mn vliegtuig gaat dan om 16:45 vanuit istanbul. Het is een tight schedule maar moet mogelijk wezen. of is het bij voorbaat een verloren race?..>>>

Heeft iemand ervaring?

groetjes, Daan

Bericht verwijderd door Hans.

Uiteindelijk is het als volgt gegaan:

• overnacht in het Baron hotel in Aleppo. Dt is een MUST
  • Mr. Walid (de enige echte) van het Baron hotel heeft me een chauffeur aangesmeerd voor de tocht naar Adana. De reden hiervoor was dat mn trein om 14:00 uit Adana zou vertrekken. Een bus via Antakya had wellicht gekund en zou om 5:00 vertrekken uit Aleppo. De kans dat ik het echter niet zou halen was erg groot en met de prive grens taxi zou ik de trein zo ie zo gaan halen.
  • De kosten voor de taxi waren van Aleppo naar Adana 8000 syrian Pound. Dit is een dik bedrag maar als je bedenkt dat de afstand meer dan 300 km is, er een lastige grensovergang is en je daarme het risico weg neemt dat je met de overvolle bus lang op de grens blijft hangen is het goed te doen. Ik had hoge tijdsdruk vanwege mn vliegtuig die uit Istanbul zou vertrekken.
  • Uiteindeljik kwamen we om 13:00 aan in Adana en had ik dus nog een uur op de trein te halen. Ik had niet geboekt. ( dit kan niet als je van die kant komt, alleen van istanbul) Er waren enkel nog zitplaatsen beschikbaar.
  • De treinrit naar Istanbul vond ik geweldig! Prachtig uitzicht en een prima restauratiewagen/bar waar je je kunt vermaken.
  • De aankomst op het hydarpassa station in istanbul is legendarisch te noemen. Je stapt meteen in het bootje naar het europese deel.

tot zover. :wereld: