Actieve vakantie met ook veel cultuur snuiven en bezienswaardigheden bekijken/doen.

Hallo iedereen ik ben een christelijke vrouw van 22, en werk in het dagelijks leven als bakker, daarnaast ben ik één dag in de week nog bezig met studeren voor dit vak.

Wat vakantie betreft ben ik alles behalve een all inclusieve mens: een vakantie alleen maar op één resort hangen is niets voor mij. Dat vind ik echt zonde van mijn vakantie. Ik wil wat zien en doen. Veder is een beetje zon ook wel erg fijn:zon02:
Camping of hotel? dat maakt me allemaal niet uit. Het heeft beide zijn voor en nadelen.

Kwa persoonlijkheid ben ik om eerlijk te zijn, weinig spraakzaam en bedenkelijk, dus een vlotte reisgenoot lijk me een goed recept voor een heerlijke actieve vakantie :vak02:

Hoi
Hoi Saar,welkom op wereldwijzer!
De wereld aanschouwen, ervaren, proeven en doorgronden geeft diepgang en een glimlach aan je leven,Saar ! :slight_smile:
Las ook in je berichtje dat je op zoek bent naar een reisgenoot?
Heb je ondertussen al het Reisgenoten Forum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je een oproepje plaatsen voor een reisgenoot (of meerdere reisgenoten)
Plaats in je oproep een beschrijving van waar je naar toe wilt, welke periode, waar je reisgenoot aan moet voldoen en vooral wie je zelf bent.
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Saar!
groet,georgessiam.

Hey Saar!
Zou je het niet leuk vinden een echte Kenia-experience te hebben? Ik woon hier aan de zuidkust en zou het ontzettend leuk vinden je mee te nemen naar het geboortedorp van mijn man (die bij de Duruma-stam hoort), waar je in een lokaal huis kan logeren (voor een redelijk bedrag voor eten en drinken ed). Evt. zouden we ook nog ietsje verder kunnen reizen naar Taita Hills, waar mijn keniaanse vriendinnetje woont, van de Taita-stam. Weer een hele andere omgeving en andere mensen.
En een bezoekje hier aan de kust met zn prachtige stranden hoeft dan natuurlijk ook niet te ontbreken :wink:

En een reis naar Kenia hoeft helemaal niet duur te zijn! KLM heeft momenteel echt hele leuke prijsjes naar Nairobi of zelfs door naar Mombasa!

En verblijf hier is dus door lokaal verblijf en reizen met openbaar vervoer ook helemaal niet duur! Lijkt mij leuk je mee te nemen en alles hier te laten zien!

Vergeet ik me alleen nog voor te stellen! Ik ben dus Marriette, 34, woon met keniaanse man en dochtertje van bijna 2 in Ukunda sinds april 2012. We hebben nu een paar keer gasten/vrienden meegenomen naar het dorp van mn man en iedereen was zo enthousiast om zo‘n speciale ervaring mee te maken hier in Kenia, dat het me leuk lijkt dit vaker te doen. Het dorp ligt 20minuten de heuvels in achterop een motortaxi, vanaf de grotere plaats Mariakani. In het dorp leeft men echt nog een traditioneel Keniaans leven. Er is geen electriciteit, dus men leeft vooral bij het daglicht. In de nacht zie je bij helder weer miljoenen sterren (die kan je in Nederland echt nergens zien!). Men leeft hoofdzakelijk van wat met zelf verbouwd en je zal merken dat ze supergastvrij zijn!

Het lijkt me leuk van je te horen! Misschien kunnen we in een persoonlijk bericht email/facebook/whatsapp uitwisselen?

groetjes uit Kenia!

www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu