Accommodaties Ayutthaya

We zijn onze reis aan het voorbereiden voor begin 2017; Noord Thailand en Laos. Onderweg zijn we van plan ook Ayutthaya te bezoeken; we zijn op zoek naar een gunstig gelegen accommodatie, schoon en als het even kan met een zwembad(je). Wie heeft er suggesties? O.a. gekeken naar Tony’s Place. Wie heeft daar recente ervaringen mee? Is daar nou wel of niet een zwembad? De informatie daarover is mij niet helder, maar ook los daarvan: hoe zijn de ervaringen daar mee?

Hoi kees5,

Tony’s Place heeft inderdaad een klein zwembad. Heb er nooit geslapen, maar paar keer gegeten. Kan je dus niet vertellen hoe de kamers eruit zien. Op Tripadvisor zijn wellicht nog wel wat recente reviews te vinden.
Meeste guesthouses in Ayutthaya hebben geen zwembad, dan kom je toch al snel in een wat hogere prijsklasse terecht, zoals Krungsri River Hotel, of nog duurder, Iudia on the River en Sala Ayutthaya.
Wat ik zelf altijd wel een leuk guesthouse vind vanwege de ligging aan de rivier is Baan Are Gong. Omdat dit vlakbij ons kantoor in Ayutthaya is, regelmatig gezeten en een hapje gegeten aan de rivier. Ligt direct tegenover het treinstation, pontje naar Ayutthaya eiland vertrekt naast het guesthouse (en gaat om de paar minuten), alleen geen zwembad.

Dank voor de reactie. Ik begrijp inmiddels dat gasten soms ook worden ondergebracht aan de overkant van Tony’s, met duidelijk slechtere beoordelingen. Ik kijk nog even verder

Hallo

Leuke tip om te overnachten i u Dia on the River ; prachtlocatie !

Hoi kees!

Enkele jaren terug ben ik ook naar Ayuthaya geweest en heb toen verbleven in Baan Thai House. Mag ik je vragen dat je het even bekijkt? Je komt er namelijk in een oase van rust terecht in een mooi idyllisch kader. Normaal raad ik geen accomodaties aan maar door de vriendelijkheid van de dames achter de receptie doe ik het nu toch. Ze proberen het je echt naar je zin te maken en helpen je met alles indien nodig… en met de glimlach.