Eerste ochtend na de aardbeving, is de situatie van Watarichou, Miyagiken, vanuit de lucht bekeken.
Het hele gebied staat onder water. Volgens een verhaal van een uit Watarichou ontsnapt persoon, werd het dorp continue door vloedgolven overspoeld, en is zijn hele huis in complete staat van chaos.
****In Toukaimura, Ibariken, liggen op een pier in de haven honderden op elkaar gestapelde auto’s te branden. Als domino-effect steken de auto’s elkaar aan, rood-zwarte rookpluimen schieten de lucht in. De brandweer is nergens te bekennen, de brand lijkt in kracht toe te nemen.
Bron: http://sankei.jp.msn.com/affairs/news/110312/dst11031207170095-n1.htm
Foto van Watarichou.
Ik vraag me toch af hoe ze die gebieden in vredesnaam ooit weer bewoonbaar gaan maken, wat een ongelooflijke zooi. Niet dat dat nu het grootste probleem is uiteraard, maar toch…
Volgens de regering en de brandweer is er op het moment (6:20u) sprake van 874 gewonden. In Rikuzentakatashi, Iwateken, wachten 50 mensen op het dak van een supermarkt op hulp. Er woeden 183 branden, waarvan er 50 in Miyagiken. Vanwege spreiding van de brand in de oliefabrieken in Chiba naar nabij gelegen productiefabrieken en daardoor resulterende explosies kan de brandweer daar momenteel niets uitvoeren.
Meer foto’s:
In Toukaimura, Ibarakiken, zijn tijdens de aardbeving 8 medewerkers van een elektriciteitsbedrijf van een 220 meter hoge pijp gevallen. 4 van hen hebben hierbij het bewustzijn verloren.
Bron:http://www.fnn-news.com/news/headlines/articles/CONN00194821.html
Dennis, wat goed dat je het nieuws op deze manier met ons wilt delen! Echt vreselijk wat een schade de aardbeving/tsunami aangericht heeft, beter zichtbaar geworden nu het licht geworden is…
Wij hebben op onze site ook aandacht aan de gebeurtenissen besteed: Aardbeving treft Japan, gevolgd door een tsunami
Als je dat interessant vindt, kunnen we een artikel van je plaatsen op onze site. Heb net al met veel belangstelling je blog (reismee) gelezen.
Groetjes,
Dionne
Dennis, wat goed dat je het nieuws op deze manier met ons wilt delen!
Ik doe mijn best, maar dit is meer omdat ik anders het gevoel heb dat ik iets wil doen maar niks kan doen. Het is een tamelijk hopeloze situatie. Gelukkig krijg ik van steeds meer vrienden te horen dat het goed met ze gaat. Hopen dat het zo blijft.
Als je dat interessant vindt, kunnen we een artikel van je plaatsen op onze site. Heb net al met veel belangstelling je blog (reismee) gelezen.
Bedankt voor de interesse. Ik schrijf maar al te graag dingen over Japan, dus als je iets op maat geschreven wilt hebben, stuur eventjes een PM en een artikeltje ligt zo bij jullie in de mailbox. :chin:
Done! Nu weer een nieuwe update van CNN kijken.
Ja, wat een onmacht hè?