aantal vraagjes Aruba

Hallo, ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Martijn en ik ben van plan om samen met mijn vriendin halverwege volgend jaar voor 12 maanden op reis te gaan waarvan 6 maanden naar Aruba. Nu heb ik nogal wat vragen en kom ik nogal wat uiteenlopende informatie tegen op internet.

-Klopt het dat je als toerist 6 maanden op het eiland mag verblijven?
Zijn ze daar erg streng op of kan een paar weken meer ook wel?

-Heeft iemand tips voor goedkope huisvesting? En mag je een huis huren als toerist?

-Is het goed te doen om daar ter plaatse een baantje te vinden? (Ga niet perse om te werken, maar vindt het wel leuk wat te doen te hebben als we daar een half jaar zijn en het drukt de kosten een beetje).

Zo mijn eerste vragen. ik zal er nogt wel een hoop meer hebben!!:biggrin:

thanx Tijn

Hallo Martijn, ik zou het eigenlijk niet weten. Maar het heeft te maken met je visum.
[EMAIL=“Joreta2@hotmail.com”]Joreta2@hotmail.com. Hier heb ik vorig jaar een huisje/studio van gehuurd misschien dat hij je meer kan vertellen. Een Nederlander die op Aruba woont.

groetjes Astrid

Een half jaar op Aruba?? Wat ben je van plan joh? 't Is maar een mini-eilandje… Als je echt een jaar gaat reizen zou ik toch echt proberen wat meer te zien. Aruba kan je in twee weken gezien hebben.

Veel plezier iig!

te huur:per 1 augustus 2008
3-kamer woning op Aruba
aan de rand van Oranjestad
15 minuten lopend van het centrum
10 minuten van het strand
www.go2aruba.nl
te huur per week/maand/jaar
informeer naar onze prijzen

Hoi Martijnp,

Je mag inderdaad max. een half jaar op Aruba verblijven, daarna een weekendje naar Sint Maarten en dan weer terug en je kan er weer een half jaar tegen aan. Je mag zonder werkvergunning NIET werken op Aruba, even een baantje scoren is er helaas niet bij. Werkvergunning aanvragen via b2baruba.com duurt circa vier maanden en kost ong. 800 euro, dat is mij verteld. Zelf regelen is bijna onbegonnen werk daar je zelf naar Aruba moet om je papieren te overhandigen (dat hoeft via b2bAruba niet, scheelt weer een ticket !).

Je zult ook eerst een baan moeten hebben voordat je een werkvergunning kan krijgen, je werkgever moet namelijk ook papieren invullen.

Ik hoop dat ik je een beetje wegwijs heb gemaakt, anders lees ik het wel.

Succes !!!

P.S. voor goedkope huisvesting, google eens op perle d’or en aruba blue village