Aanraders?

Van de zomer wil ik samen met mijn vriend en nog vriend en vriendin van ons naar Griekenland gaan. Aan mij de taak iets leuks uit te zoeken. Maar de twijfel wordt steeds groter. Ben een aantal jaar terug naar Kos geweest. Iets wat me heel erg goed is bevallen.
Maar we zijn op zoek naar een mooi eiland met mooie stranden, lekker eten, niet al TE toeristisch. Heb er helemaal niks op tegen. Maar het hoeft niet overladen te zijn. Verder zijn tips voor hotels/appartementen ook welkom :-)!

Voor jullie komen deze tips te laat, wie weet voor een ander met dezelfde vraag.

Ik kan Skopelos aanbevelen. Het eiland is te bereiken door een boot te nemen vanaf Skiathos.
Skopelos is een prachtig eiland met fantastische stranden en natuurlijk de groen/blauwe zee. Het is aanzienlijk rustiger dan Skiathos. Er is een goede busverbinding over het eiland, deze rijdt langs alle stranden. Wij vonden Panormos erg mooi, je kunt er parasols en ligstoelen huren. Skopelos stad is kleinschalig (en daardoor makkelijk lopend te bekijken.), met een aantal prachtige kerkjes, sfeervolle boulevard.

Als je wel strand wilt maar niet per se een eiland, bezoek dan het schiereiland Pelion.(ook wel Pilion)
Dit schiereiland ligt aan de oostkant van Griekenland. We hebben hier rondgereisd met de trein en de bus. Prima te doen, alleen moeilijk van tevoren te regelen. (de meeste info op internet is in het grieks!) Regel het ter plekke, de vriendelijke en gastvrije grieken helpen je graag! Pelion is een toeristische trekpleister, met name, voor de grieken zelf. Hier vindt je griekenland op zijn best, kleine dorpjes, prachtige stranden en geweldige tavernes! Sommige stranden zijn ware natuurwonderen (Mylopotamos).