Aanbod Vrijwilligerswerk: Wederopbouw - Haiti

Het project:
EDV (European Disaster Volunteers) is op dit moment actief in Haiti (Port-au-Prince) waar er gewerkt wordt aan projecten ten behoeve van de wederopbouw van gemeenschappen die door de aardbeving getroffen zijn. Want ook nu heeft Haiti nog heel veel hulp nodig!!!
We zoeken het komende jaar vrijwilligers die zich in willen zetten om ons te helpen.
EDV vraagt géén geld om vrijwilligerswerk te doen en alle vrijwilligers zijn welkom: korte & lange termijn, wel of geen ervaring. Projecten waar we op dit moment aan werken zijn: de leefomstandigheden in weeshuizen verbeteren, Health Education, English teaching, Scholarships. Voor iedereen is er een plek om te doen waar jouw interesse ligt. Het is echt een unieke ervaring om hier in Haiti te werken…

Meer Informatie:
Meer informatie over de organisatie en over de mogelijkheden kun je vinden op www.edvolunteers.org . Er is een aparte pagina voor vrijwilligers waarin veel informatie staat over wat je kan verwachten.

Je kunt je vragen via de website stellen maar je kunt mij ook een privebericht sturen mocht je interesse hebben. Op dit moment zit ik hier in Port-au-Prince dus ik kan je alle informatie geven die je wilt weten.

hallo even een vraag, ik ben serieus aan het overwegen me aan te melden om een maand te gaan, zou ik via de domenicaanse republiek kunnen inreizen dat scheelt nl veel op de ticketprijs en gaat rechstreeks.
met groet Carol

Hoi carol,
Dat kan heel goed, veel mensen uit Europa nemen deze route. Je kunt vanaf santo domingo met de bus de grens over naar Port-au-Prince en volgens mij kan je ook vliegen.
Ik ben nu weer terug uit Haiti maar ik zou voor de exacte details over die reis EDV even mailen, zij kunnen je wel meer info geven.

Veel plezier!!
Groetjes Mariet

Dank je mariet, Ik heb me zojuist aangemeld. Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen.
Kan ik contact met je opnemen? Indien er een plek voor me is?
groetjes carol

Beste Carol,

Heb je al contact gehad met EDV?
Natuurlijk kun je contact met me opnemen! (ik was op vakantie vandaar de late reactie).

groetjes mariet

hallo

Ik heb me aangemeld en ga begin spetember voor een maand naar EDV.
groet, carol

Gaaf!!! superveel plezier en doe de groetjes aan Emma en Andy van mij!
en als je nog vragen hebt stuur me gerust een mail

groetjes Mariet

hallo mariet,
Wat heb jij bij EDV gedaan, hoe lang was je er, hoe is het bevallen?
Heb je nog tips voor me. wat wel en wat niet mee te nemen?

Ha mariet,

vervolg op vorige boodschap;
Je kunt me ook prive mailen naar carol.huub@planet.nl

Groetjes en alvast bedankt, carol

Ik zal je even wat tips mailen!

Voor iedereen die misschien nog iets meer wil lezen over mijn ervaring in Haiti: http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vrijwilligerswerk/vrijwilligerswerk-opbouw-haiti-si13227.html

Hey

Ik ben ook wel geïnteresseerd in dit.

Al het vrijwilligerswerk is tegenwoordig zo duur en dit lijkt me wel iets.

Kan je me wat meer informatie geven over hoe het in zijn werk gaat?
Ik had gezien op je website dat het enige dat je moet betalen is 15 dollar per dag voor onderdak en eten (ontbijt en diner) en natuurlijk de vlucht naar ginder moet je ook betalen.

Het liefst van al zou ik nog met iemand mee willen gaan die ook nederlands spreekt, zodat je toch altijd iemand hebt om mee te praten.

Als je nog wat info hebt voor me, hoor ik het graag!

Hoi!!

Ik vind het zelf ook heel vreemd dat je een grote som geld moet betalen om vrijwilligerswerk te doen. En dat is ook meteen het mooie aan EDV. EDV is echt een betrouwbare, leuke organisatie. En het werk wat ze daar doen is echt fantastisch. Ze bieden hulp aan weeshuizen/ scholen e.d. waar de VN en andere hulporganisaties nog niet mee bezig zijn. Op de site staat een een tabje voor vrijwilligers, daarin staat veel informatie over wat je kan verwachten en wat je mee moet nemen. En inderdaad je betaalt 15 dollar per dag voor eten en slapen. Verder kun je zelf ook koken als je dat wilt en er is een supermarkt in de buurt waar je wel vanalles kan krijgen (wel heel duur!)
Besef je wel voordat je daar heen gaat dat je naar een derde wereld land gaat en in Port-au-Prince terecht komt. Misschien goed om vantevoren wat informatie te lezen, documentaires te bekijken over Haiti om een beeld te krijgen over het land.
Heb je een specifieke voorkeur voor het type werk dat je wilt gaan doen? Toen ik er was, was ik de enige Nederlander maar ik vond het niet vervelend om elke dag Engels te praten en tussen de Amerikanen en Engelsen te zitten!
Mocht je nog vragen hebben of meer willen weten, let me know! Ik help je graag verder!!

groetjes Mariet

Het werk dat ik zou willen doen zou wederopbouw van gebouwen, afbraak, schilderen enz zijn. Ik zou ook graag kinderen willen helpen maar ik weet niet of ik veel nuttigs kan doen. Persoonlijk als ik in hun plaats zou zijn zou ik zelf niet willen dat ik geholpen werd door iemand die niets van verzorging kent. Met de kinderen spelen en sporten wil ik wel doen. Dus mijn voorkeur gaat uit naar opbouw en afbraak ed.

Kga al eens verder kijken op de website en misschien dat iemand dit bericht wel ziet en ook wel interesse heeft om dit misschien samen te doen. Ik zit er niets mee in om met amerikanen en engelse te praten maar iemand van nl of belgie is toch altijd leuk.

Klinkt goed! Ze zijn altijd op zoek naar mensen die hun handen uit de mouwen willen steken op het gebied van ‘bouwen’. Ik heb zelf ook een aantal dagen cement gemaakt, afvoeren gegraven, getimmerd en ondersteund waar nodig (ik heb niet echt bouwervaring namelijk). Schilderen zal niet snel prioriteit hebben aangezien er niet veel geld is voor ‘extratjes’.
De mannen gaan wel eens voetballen met de jeugd in een tentenkamp om de hoek op zondag (in het weekend, als er niet gewerkt wordt).
De kinderen in de weeshuizen krijgen Engelse les en zijn ook 1 op 1 lessen met teachers om hun Engels te verbeteren. Er is af en toe wel de mogelijkheid om met de kinderen te spelen maar dat is niet iets wat je dagelijks kan doen. De organisatie wil echt iets betekenen voor de mensen daar dus: bouwen, Engelse les, Health Education; dat zijn echt de projecten waar vrijwilligers voor worden ingezet.
Mocht je nog vragen hebben n.a.v. hun website kun je mij altijd mailen en natuurlijk ook een mail sturen naar EDV!! ([EMAIL=“mariet91@hotmail.com”]mariet91@hotmail.com)

Hallo

het klinkt allemaal super leuk maar is er een minimum leeftijd?

De minimumleeftijd is 18 jaar!
Meer informatie voor vrijwilligers die geinteresseerd zijn, vind je hier:

mocht je nog meer vragen hebben, laat het me weten!

groetjes Mariet

Mocht je nog interesse hebben. EDV blijft tot december dit jaar in Haiti!!