Dankzij Sunny heb ik alle hoogtepunten van Rajastan gezien, de staat die ik eigenlijk niet op de planning had staan voor mijn 6 maanden-trip door India - maar waar ik achteraf gezien ongelofelijk spijt van zou hebben gehad.
Als een first time backpacker alleen en first time bezoeker van India, heeft Sunny, met zijn www.biharijitravel.com, ontzettend goed voor me gezorgd in het hectische Delhi en me super opweg geholpen om mijn trip door India te beginnen.
Ik ben nu, aan het eind van mn reis, nog steeds ontzettend dankbaar dat ik op mn eerste dag in India Sunny tegen het lijf liep; m’n reis had niet beter kunnen beginnen!
Via het internet waren we bij Sunny en Biharji Travel terecht gekomen voor onze rondreis van 3 weken door India. Sunny heeft alles perfect geregeld. Al het vervoer, de trein Delhi - Varanasi en terug, alle transits en de deskundige begeleiding door onze taxichauffeurs onderweg door Rajastan. Ook de hotels waren naar wens geregeld. De grootste zorg die Sunny had was dat wij onderweg niets tekort kwamen. We danken Sunny voor zijn ongelooflijke gastvriendelijkheid.
Aan de hand van de aanbeveling op dit reisforum hebben we onze reis door Rajasthan in India gepland via Bihariji Travel (augustus 2012).
Bihariji heeft ons (gezin met twee jongens van 12 en 18 jaar) hierbij fantastisch geholpen. Sunny is een gastvrije dienstverlener die kennis heeft van de locale gewoonten en beschikt daarbij over een uitgebreid netwerk aan contacten. Wat hij regelt komt in orde. Ook voor reisadvies vind je bij hem de kennis die je niet aantreft in de Lonely planet. Hierdoor is onze reis van 23 dagen India van ca. 2700 km een op maat samengestelde trip geworden. Het idee om dit te doen met een auto met chauffeur was niet de bedoeling, maar is ons heel goed bevallen. Ravy onze chauffeur is een leuke gesprekspartner en gids gebleken en is bovendien een echt gezinslid geworden gedurende deze trip. Zonder hem hadden we bijzondere plekken zeker niet ontdekt.
Ook tijdens de reis heeft Sunny alles gedaan om rekening te houden met onze reiswensen. Zo konden we op verzoek in Bundi een dag langer blijven en kon een safari (gesloten door regenseizoen) omgeboekt worden naar een bezoek aan de Bisnoi-villages. Deze flexibiliteit hebben we heel erg gewaardeerd.
Kortom voor een Indiareis (met of zonder kinderen) biedt Bihariji veel ruimte voor je eigen wensen en je eigen ontdekkingstocht. Prettig dat je vooral met Sunny zelf te maken hebt waardoor de benadering persoonlijk en vertrouwd is. Heel fijn en geruststellend als je zaken doet op een afstand van va. 9000 km afstand. Nogmaals een echte aanrader!
Vanuit Nederland hebben we via internet bij Sunny http://www.biharijitravel.com/ geboekt. In eerste instantie waren we wat wantrouwend, echter is dit absoluut onnodig gebleken. Sunny heeft voor een mooie zorgeloze vakantie gezorgd. Hij heeft zelfs extra zorg getoond omdat mijn gezondheid met zich mee brengt, dat ik minder mobiel ben. De chauffeur en auto waren prima, zo ook de geboekte hotels.
En toen onderweg bleek dat reizen in de bergen niet haalbaar was voor mij, werden de reeds geboekte hotels direct om geboekt naar andere hotels. Dus men getuigt ook nog eens van flexibiliteit.
Kort samengevat hebben we een super vakantie gehad.
Sunny dank hiervoor.
Groetjes van Suus en Ellen
Wij hebben juist beslist om met Bihariji Travel 30 dagen door Noord India te trekken in de maand juli. Hoe hebben jullie de betaling geregeld?
Bedankt,
Jan
Wij hadden erg vroeg van tevoren geboekt. Hierdoor waren wij niet meer in de gelegenheid geld te storten. Dit hebben we dus cash de eerste dag betaald aan Sunny. De 1 ste dag hebben we 79% van de reissom betaald. En aan het einde de overgebleven 30% van de totale reissom.
Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het wel van je.
Mvg Ellen
Fijn om te lezen dat jullie goede ervaringen hebben met deze reisorganisatie en dit hier te delen met anderen. Wij zijn ook aan het overwegen om een gedeelte van onze reis bij biharji travel te boeken. Mijn vraag is hoe anderen van jullie de betaling hebben gedaan? Ik heb zelf geen ervaring met overboeken naar het buitenland. Is het inderdaad raadzaam om een gedeelte te storten en de rest in gedeeltes te betalen als we in India zijn?
De constructie is dusdannig opgezet dat ook zij risicolopen met jou. Het eerste gedeelte betaal je en zij gaan vervolgens aan het werk voor je. Met mij hebben inmiddels meerdere mensen goede ervaringen met Sunny van Biharij Travel.
Ikvond het in het begin ook eng, maar bij ons is alles goed gekomen.
Via dit reisforum zijn mijn vriend en ik in contact gekomen met Sunny van www.biharijitravel.com. We hebben nooit eerder van zo’n grote afstand een reis geregeld en vonden het dus best spannend om erop te vertrouwen dat het allemaal goed zou verlopen. De communicatie via mail verliep zeer snel en Sunny antwoorden altijd snel op onze wensen en vragen. Dit gaf ons een betrouwbaar gevoel. We hebben vanaf 14 februari 2013, drie weken door India gereist en hebben onze eerste 10 dagen geregeld via Sunny. Wij kijken met veel plezier terug op deze periode en zijn Sunny en Ravi (chauffeur in Delhi, Rajasthan en Agra) heel erg dankbaar voor deze ervaring en kennismaking met India. We werden bij aankomst in India meteen goed opgevangen door het enthousiasme en de gastvrijheid van Sunny.
De reis was afgestemd op onze wensen en zeer goed georganisseerd. Het verliep allemaal heel erg soepel. Ook op momenten dat er onverwacht iets gebeurde, zoals dat onze trein gecanceld was, reageerde Sunny en Ravi daadkrachtig en zorgde ervoor dat we alsnog met een andere trein onze reis konden vervolgen. Ze zorgden ervoor dat wij ons nergens druk over hoefden te maken en vooral konden genieten van het mooie/indrukwekkende india.
Enig minpuntje naast al deze positieve punten, is dat sommige hotels niet helemaal volgens onze verwachting waren.
Over Ravi, onze chauffeur zijn wij ook zeer te spreken. We hebben het enorm naar ons zin gehad met Ravi in de auto en hebben hem ook de rest van onze reis gemist! Hij rijdt veilig, snel en doet er alles aan om je tijdens de lange autoritten op je gemak te stellen. Met de beste Punjabi beats op de achtergrond konden we lekker relaxen, rustig slapen en kletsen. We zagen Ravi dan ook veel meer als een reisgenoot/reisdgids dan een driver.
Kortom wat ons betreft kunnen wij Sunny zeer aanbevelen om je reis door India te laten organiseren. Sunny en Ravi bedankt! Wie weet dat we nog eens langs komen.
Wat hebben wij het mooi gehad!!
Ook Kishori en ik zijn via wereldwijzer bij Bihariji Travel terecht gekomen. Wij zijn erg te spreken over Sunny en zijn organisatie.
In Nederland hebben we ons route uitgestippeld. 3,5 week hebben wij in Maart (inclusief Holi: tip!) gereisd. Sunny verzorgde het overige; de accommodaties, gids en vervoer. Het mail/telefonisch contact vanuit Nederland verliep soepel, ook met de latere aanpassingen in onze reisschema. Het is natuurlijk vanuit Nederland erg moeilijk in te schatten of je iemand kunt vertrouwen of niet. De twijfels zijn absoluut niet nodig, ook wij raden het reisbureau van Sunny sterk aan. Het was voor ons een onvergetelijk mooi ervaring in een onvergetelijk mooi land.
Sunny is ontzettend dedicated en doet alles eraan je verblijf in India zo fijn mogelijk voor je te maken. En voor ons chauffeur
Ravi geldt hetzelfde. Met Ravi hebben we het fantastisch gehad. Onvermoeibaar, bescheiden, humoristisch, bedreven, vertrouwd. Need we say more… de perfecte reisgids wat ons betreft! Niets leek een probleem. Zelfs een trein met een vertraging van 11 uur niet…
Nog 1 tip: neem muziek mee voor in de auto, de teksten mag je ongegeneerd mee blèren. Maar ook de bollywood muziek kun je op een gegeven moment uit je hoofd!
Wat ons betreft gaat er nog een reis naar het zuiden van India komen met dezelfde organisatie.
Sunny en Ravi see you in a while! Ontzettend bedankt voor de mooie ervaring.
Mochten er nog vragen zijn of twijfels kun je mij een bericht sturen via wereld wijzer.
Aan de hand van de aanbeveling hebben we vanuit Nederland via E-mail onze reis door Rajasthan en Noord India gepland via Bihariji Travel (4 weken augustus 2013).
Sunny heeft alles perfect geregeld en heeft voor een mooie zorgeloze vakantie gezorgd. Al het vervoer en de hotels waren naar wens geregeld. Middels zijn ongelooflijke gastvriendelijkheid en organisatie talent heeft Sunny er voor gezorgd dat wij een super vakantie hebben gehad.
Wij hebben Bihari Travel vanuit Nederland gevonden, en hadden natuurlijk moeite met dit te vertrouwen aangezien het in India is, maar dit is een erg goede keus geweest.
Sunny heeft ons opgehaald op het vliegveld van Delhi, dit was geen probleem ook niet toen we een dag later aankwamen door vertraging, dit was erg fijn, want zelf een taxi tegelen in Delhi is geen doen.
Hierna heeft Sunny een reis op maat voor ons gemaakt. Als we iets niet wilde schrapte die dat, en als we zelf graag iets erbij wilde, wat dat ook zou zijn (soms haalde we dingen uit de Lonely Planet) niks was te gek ,alles kon hij regelen en overal heeft hij betrouwbare hotels en chauffeurs.
We zijn eerst 11 dagen met onze chauffeur Ram door Rajastan gereden, we waren ontzettend blij met Ram. Een enorm vriendelijke, betrouwbare, geduldige, nette man die alles voor je deed en ontzettend behulpzaam was.
Daar zijn zijn we naar Kerala gegaan voor 6 dagen waar we een andere chauffeur kregen, deze was nog een beetje jong en wist niet zoveel als Ram (die dit werk al erg lang deed, en dus erg ervaren was) Maar deze jongen was zeker niet onaardig, en ook erg betrouwbaar.
Het beste aan Sunny was, dat hij persoonlijk contact met ons onderhield. Hij belde ons, en we whatsappte soms of alles oke was, en als iets niet naar onze zin was of we iets anders wilde doen, niets was een probleem en alles werd meteen geregeld. Steeds als we tijdens onze doorreis terug in Delhi kwamen, zagen we Sunny ook persoonlijk, hij zocht ons dan ook op. Dat was erg fijn. Ook is het goed om te weten dat hij een straatkind is geweest, en 20% van zijn inkomen doneert aan straatkinderen en deze helpt.
Absolute aanrader, voor een vlotte, goed lopende en betaalbare en betrouwbare reis, helemaal op maat en naar wens!
Sunny, nogmaals enorm bedankt! India is een moeilijk land, en het is enorm lastig om hier zelf te reizen, het had bij ons niet beter kunnen verlopen!
Wij zijn in april jl 2 weken naar India geweest en hebben door het lezen van alle positieve reacties op dit forum over Bihariji Travel, via de email contact gezocht met Sunny. Na 2 dagen had ik al een bericht ontvangen van Sunny.
Het contact in het voortraject is altijd goed geweest, we hebben vaak contact gehad via de mail of gsm. Hierdoor was het mogelijk om zelfs de kleinste wijziging in het tourschema aan Sunny door te geven. Wij vonden hem hier ontzettend flexibel in.
In India heeft Sunny ons persoonlijk van het vliegveld opgehaald (02:00uur lokale tijd) en ons naar het hotel gebracht. Gedurende 2 weken heeft Sunny alles gedaan om het ons naar onze zin te maken. Sunny is echt iemand die voor jou in oplossingen denkt en kijkt hoe hij het jou naar je zin kan maken. Tijdens onze reis hield Sunny ook contact met ons om te kijken of alles goed met ons ging, de hotels naar onze zin waren, enz. enz. Verder hadden we ook een goede chauffeur bij ons, die ons overal veilig naar toe bracht.
In de 2 weken hebben we zoveel moois gezien, (Delhi, Pushkar, Fatehpur Sikri, Jaipur, Agra, Varanassi en weer terug naar Delhi) dat we in de toekomst graag weer een keer terug willen naar India.
Een ding wat zeker is, is dat we de volgende trip weer via Sunny gaan boeken.
Als er mensen zijn die naar India willen gaan, dan adviseer ik om eerst een mailtje te sturen naar Sunny (http://www.biharijitravel.com/) om te kijken wat hij voor je kan beteken. Sunny bedankt voor al je goede zorgen, service en flexibiliteit.
Hgr Remie
Wij zijn van 16-10 tot 27-10 in India geweest(Rajastan) Afgaande op de lovende recensies zijn wij ook in zee gegaan mat Sunny van Biharijtravel.
Dit was geen verkeerde beslissing. Hij heeft alles prefect voor ons geregeld. Ook heeft hij bijna iedere dag naar ons geinformeerd of alles in orde was.
Het geld overmaken was goed gegaan en prettig met hem gemaild.
Bij Sunny ben je in goede handen. Ik durf hem gerust aan te bevelen. U zult niet teleurgesteld worden.
Dus zoek je nog een lokaal reisburo mail hem.
Hallo,
Ik heb samen met een vriendin ook met de reisorganisatie van Sunny gereisd. Wij zijn ook heel erg tevreden. Nadat we vorig jaar in India flink besodemietert zijn door een travelagency hebben we dat dit jaar helemaal niet het gevoel. Sunny is erg betrokken en vroeg tijdens ons reis meerdere malen hoe het ging via de taxichauffeur of via whatsapp. Erg fijn. Hij was heel relaxed en erg flexibel. We hebben een supermooie trip in Rajasthan gehad. We hadden de tip om met Sunny in zee te gaan ook hier gevonden, dus heel fijn dat dit forum bestaat en dat iedereen zo elkaar kan helpen. Wij hebben sinds enkele dagen India ingeruild voor Sri Lanka en hopen op net zo’n mooie reis als in India.
groetjes Moniek en Eefje.
Wij zijn afgelopen kerstvakantie met onze 4 kinderen naar India geweest. Paar maanden daarvoor met Sunny van Bihariji Travel in contact gekomen. Klikte meteen, betrouwbare vent, begreep goed wat we wilden. Prachtige rondreis met busje met chauffeur gemaakt door Rajasthan. Leuke afwisseling van steden, natuur, luxere en minder luxe hotels, super geregeld door Sunny! Elke dag contact gehad, als er iets niet ok was stond hij meteen klaar dit voor ons op te lossen.
Eerste en laatste dagen in Delhi doorgebracht. Deze zijn, vooral dankzij hem, heel speciaal geweest. Oa ook shelter home bezocht, waar hij zich enorm voor inzet, ook financieel. Als je op zoek bent naar een niet standaard en niet te dure reis en een betrokken partner, moet je zeker contact met hem opnemen! thx for everything Sunny! Hope to see you here in Holland one day, or in India again:)
Afgelopen 2 weken trip gemaakt met Biharihi Travel. Stukje India op een unieke manier gezien. Delhi, Mathura, Khajuraho and Varanasi. Chauffeur Rohit heeft ons overal veilig naartoe gebracht, sprak goed Engels en daarnaast een
hele sympathieke vent. Eigenaar Sunny heeft met zijn persoonlijke aandacht en kennis en liefde voor zijn land het tot een onvergetelijke ervaring gemaakt. Thx Sunny and Rohit!
deze zomer was ik in Indie en ik was echt een beetje in panik geraten als ik alles geplant had. Als ik in het internet gesurft ben, had ik een indische travel agency gevonden en ik had de boss van deze travel angency contacteert. Zijn naam is Sunny en hij is werkelig en toffe man. Mijn reis naar Rajastan was werkelig awesome. Mijn favoriete plek in Rajastan was Jaipur en Puske in Jaisalmer. Dus iets moois is niet zo gemakkelijk te vinden in Nederland.Ik moet zeggen, dat alles super geloepen is en dat hij zo super super super organisatorische vaardigheden heeft. Alles was wel geplant en mijn trip was ongelooflijk goed. Sunny is een werkelig leuke man en hij contact met me opnieuw en opnieuw om te zien of alles in orde is. Hij zorgde voor heel ontroerend om me. Sorry voor mijn fautjes als die er zijn. Ik been een duitse, daroom ben ik ook nog aan het Nederlands te leren. Ik verhuisde naar Nijmegen in Nederland 3 maanden geleden.
Deze link is werkelig behulpzaam:http://www.biharijitravel.com/
Ik adviseer u sterk aan contact met Sunny te hebben. Hij antwoordt u in een zeer korte tijd en helpen u in uw planning.
Wij zijn net terug van een 28 daagse rondreis Rajasthan,met onze 3 kids, georganiseerd door Sunny van Bihariji travel. Zowel voor als tijdens en ( ook na ) de reis is er intensief contact geweest om onze wensen in kaart te brengen. Sunny heeft zo een rondreis op maat gemaakt. Betrokken, flexibele en sympathieke man die het beste wil voor zijn klanten. Rana , onze engelssprekende privé chauffeur heeft ons overal veilig naartoe gebracht. Ook hij was heel betrokken, behulpzaam en sympathiek.
Dus moest je voor een rondreis op maat op zoek zijn naar een betrouwbare locale reisagent, kunnen wij gerust Sunny van Bihariji travel aanbevelen.
Wij zijn net terug van een 28 daagse rondreis Rajasthan,met onze 3 kids, georganiseerd door Sunny van Bihariji travel. Zowel voor als tijdens en ( ook na ) de reis is er intensief contact geweest om onze wensen in kaart te brengen. Sunny heeft zo een rondreis op maat gemaakt. Betrokken, flexibele en sympathieke man die het beste wil voor zijn klanten. Rana , onze engelssprekende privé chauffeur heeft ons overal veilig naartoe gebracht. Ook hij was heel betrokken, behulpzaam en sympathiek.
Dus moest je voor een rondreis op maat op zoek zijn naar een betrouwbare locale reisagent, kunnen wij gerust Sunny van Bihariji travel aanbevelen.