7 uur overstap in Lima, mogelijk om tussendoor Lima te bezoeken?

Hoi, binnenkort ga ik naar Bolivia. Op de terugweg heb ik een uur of 7 overstap in Lima. Is het mogelijk en de moeite om in die tijd wat van Lima te zien?

Alvast bedankt voor de reacties!

Poe…sja je zou even naar Miraflores kunnen gaan en daar een Mirabus Citytour nemen. Dan heb je in een paar uur tijd toch wat van Lima gezien.

ok je hebt geen 48 uur maar toch
http://www.reuters.com/article/2012/02/24/uk-travel-lima-idUSLNE81N01120120224

Bedankt voor je tips!

Als je gelijk vanuit Bolivia terugvliegt naar Lima zul je daar eerst toch weer door immigratie moeten, je tas ophalen, de douane door, je tas inchecken of in bewaring geven. Hiermee ben je toch snel weer een uur kwijt dus heb je nog 6 uur over. Vanuit Callao (waar het vliegveld is), is het ongeveer 45minuten per taxi naar Miraflores, iets minder lang (ong 40min) naar het oude centrum, en uiteraard dezelfde tijd terug. Als je vanuit Lima weer naar Amsterdam vliegt (of Brussel o.i.d.) dan zul je ook weer 3 uur van te voren aanwezig moeten zijn, tenzij je gelijk bij aankomst vanuit Bolivia al kunt inchecken.
Zoek dit eerst uit, want je wilt niet te laat komen! Het is dus misschien niet echt heel relaxt om “even” Lima in te gaan.
Als je echter al rekening hiermee gehouden hebt en nog 7 uur in totaal overhebt, dan raad ik zeker aan nog het oude centrum te gaan bekijken, misschien ergens een lekker pilsje pakken en nog wat lekker eten.
Succes in ieder geval!
Saludos!
Mike

Ha Mike,

Bedankt voor je reactie. Goed om te weten dat alle ‘formaliteiten’ zoveel tijd in beslag nemen. Ik had verwacht dat het wel sneller zou zijn. Ik heb in totaal 10 uur als mijn vluchttijden niet veranderen, maar zal tzt nog even bijhouden hoeveel tijd ik overhoud. Bedankt voor de taxitijden!

Groet, Marjolein

De nada :wink:
Als je nog met meer vragen zit mag je ze altijd stellen.
Saludos!
Mike