Heeee,
na veel twijfelen over mijn studie heb ik besloten het studeren even te laten voor wat het is en een tussenjaar in te lassen. Daarom wil ik rond (eind) november vertrekken naar Australie met het idee zo’n 7 maandjes te blijven.
Qua route heb ik echter nog heel wat vragen. Ik heb tot nu toe wel een globaal idee van waar ik naartoe wil, maar dit is nog heel vaag. Daarnaast zou ik graag een indicatie hebben van hoeveel tijd ik voor bepaalde trajecten moet uittrekken.
Waar ik sowieso heen wil:
- Sidney –> Adelaine via Great Ocean Road
- Sidney –> Cairns (via Byron Bay, surfers paradise, Brisbane, Noosa, Fraser Island, Whitsundays enz.)
- NZ
- Broome –> Darwin en Kakadu NP
- werken
Het idee is hierbij om eerst van Sidney naar Adelaine te rijden (meerijden met andere backpackers?), vervolgens voor de jaarwisseling weer terug te gaan naar Sidney en van daaruit naar Brisbane. Vervolgens van Brisbane naar NZ om daar zo’n 6 weken te blijven (goede tijdsindicatie?) en vervolgens weer terug te gaan naar Brisbane om van daaruit verder te reizen naar Cairns. Tussendoor zal ik ook ergens werk moeten vinden (goed te doen in brisbane rond die tijd?). Eenmaal in Cairns wil ik graag naar het Great Barrier Reef en van daaruit doorvliegen naar Broome om per 4WD via de Gibb River Road naar Darwin te reizen (6 weken?) .
Ik wil graag alles op mijn gemak bekijken en dacht eraan om de Oost-kust met een buspas of id te reizen (moet ik nog goed uitzoeken). Daarnaast zou ik ook nog graag langs Bali gaan en WA bezoeken, maar aangezien ik ‘‘maar’’ 6 of 7 maanden heb, doe ik liever een paar dingen goed dan dat ik alles afraffel. De volgorde van de route maakt me niet zoveel uit, maar dacht dat dit wel redelijk was mbt het klimaat enzo. Ten slotte zou ik graag nog ergens een festival ofzo meepikken, maar dat komt later wel
Ik heb geen idee hoe lang ik over de verschillende routes doe en wat handig is met reizen enzo.
Als iemand nog tips/opmerkingen heeft, hoor ik die graag!