7-daagse fotoreis

Van 3-10 maart organiseert fotograaf Mischa de Muynk de allereerste foto7daagse. Deelnemers krijgen iedere ochtend (afhankelijk van de tijdzone ;)) een kleine opdracht die ze die dag moeten uitvoeren. Iedereen kan meedoen, zowel binnen als buiten Nederland. Het is echter wel handig om internet tot je beschikking te hebben, omdat je anders de opdracht niet kan lezen en het resultaat niet kan uploaden.

Iedereen kan meedoen. Het maakt niet uit hoe lang je al fotografeert en wat voor een camera je hebt.

Ik heb me zojuist opgegeven. Ik heb geen vakantie gepland gedurende die periode, dus ik ga Nederlandse foto’s inleveren. Wie van de bezoekers van dit forum doen nog meer mee? En vanuit welk land ga je deelnemen?

Opgeven kan via http://www.foto7daagse.nl.

Wat een leuk idee! Ik werd met name overtuigd door de laagdrempeligheid: ervaring of camera maakt niet uit.

Via Wereldwijzer app

Helaas niet mijn idee :wink: Gaan jullie meedoen?

Ja, op deze manier kan iedereen mee doen en oefenen! Ik ben pas beginnend en nog heel onzeker, maar dit inspireert denk ik wel. Dus ik doe mee.

Chantal

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Blijkbaar hebben zich inmiddels ruim 1100 mensen opgegeven. Aangezien het heel leuk zou zijn wanneer er ook foto’s geplaatst in het project zouden zitten welke niet in NL gemaakt zijn, hoop ik dat diverse reizigers zich aanmelden voor het project.

(Het is vrijblijvend: mocht het je op reis niet lukken om iedere dag een foto te posten, dan is er natuurlijk nog geen man over boord.)

Lijkt me leuk. Ik ga proberen mee te doen vanuit Kenia!

Via Wereldwijzer app

Mensen kunnen hun foto’s uiteraard ook in dit draadje posten. Dan val je misschien meer op dan tussen de duizenden foto’s van de officiele site :slight_smile:

Morgen is het zo ver, dan begint de 1ste foto7daagse. Er zijn meer dan 2000 deelnemers uit verschillende landen!

Foto’s zijn te vinden op de sociale media via #f7d. Ook is er een facebookgroep speciaal voor de 7-daagse: Redirecting...

Chantal, Stefan en Mariëtte, is het jullie gelukt om mee te doen?

Mijn bijdrages zijn te vinden op IkReis - Reizen en Fotografie. Helaas is het me niet echt gelukt om ieder dag een foto te maken die met reizen of vakantie te maken heeft…

Helaas, ik heb alleen de eerste dag een foto geplaatst en dat was geen verse, wat eigenlijk niet mag. Maar ben wat ziekjes en dat is met die warmte hier in Kenia en een kleintje van 15 maanden geen goede combinatie… :frowning:
Wel jammer, maar ik kan wel elke dag mooie creatieve foto‘s voorbij zien komen. Dat vind ik ook wel leuk!

Ik zal ook eens bij jouw foto‘s kijken. Leuk!

Via Wereldwijzer app

Ja, t/m gisteren meegedaan. Mijn foto’s waren echter niets. Te weinig tijd en elke dag laat thuis waardoor ik slecht licht had.

Via Wereldwijzer app

Jammer dat het niet altijd gelukt is! Ik merkte ook dat ik het lastig vond om bij daglicht/schemering nog een foto te maken, wat me dan ook niet altijd gelukt is. Ben benieuwd wat de opdracht voor morgen wordt, het wordt in ieder geval weer lekker zonnig!