Eind december vertrek ik voor 5 weken naar Argentinië en uiteraard komen er dan een paar vragen naar boven. Wie weet heeft er nog iemand tips voor me.
Eerst blijf ik twee weken in BA voor een cursus en dan wil ik drie weken het land door. Ik denk dat mijn route ongeveer het volgende gaat zijn: BA - Cordoba - Tucuman - Cafayate - Salta - Tilcara - terug naar Salta en vanaf daar vliegen naar Iguazu.
Zou dit een goede route zijn of sla nu echt hoogtepunten over? Ik wil dan rond 23 januari ongeveer vliegen naar Iguazu. Is het handig dit ticket van te voren via Aerolinas Argentinas te boeken of ter plekke? Misschien drukte en hoge prijzen ivm vakantie in Argentinie of zal dat meevallen?
Vanaf Iguazu wil ik de grens over naar Brazilie en wil ik daarna naar Rio vliegen. Is deze grens een beetje makkelijk te passeren of moet ik rekening houden met lang wachten op een stempel?
Gracias!
Als je tijd hebt zou ik via Córdoba naar Mendoza gaan en dan de nationale parken Ischigualato (San Juan) en Talampaya (La Rioja) doen, echt de moeite waard. Via La Rioja kun je dan door Catamarca naar Salta, kom je in Cafayate uit. Erg mooi stuk Argentinië en veel interessanter dan het stuk Córdoba - Tucumán.
Vluchten voor januari zou ik zeker boeken, het is hier hoogseizoen. Om naar de Braziliaanse kant te gaan van Iguazú is het nemen van een privétaxi het snelste, dit kan je in de meeste hotels/hostels laten regelen.
Succes met je cursus en veel reisplezier in Argentina,
Jan
Bedankt voor de tips! Inmiddels ben een week in buenos aires en wil ik volgend weekend de stad uit. Is parque Talampaya goed te bereiken vanuit san juan met een tour? Ik denk dat ik Mendoza oversla en vanuit BA naar San Juan ga, of is Mendoza ook echt de moeite waard? Een winerie ben ik van plan om in Cafayate te bezoeken…
Karin
Sent from my ME173X using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Zeker naar Talampaya is het nog wel een eindje rijden vanuit San Juan, maar het is te doen. Boek dan wel voor beide parken aparte dagen en probeer niet alles in 1 dag te zien (het wordt aangeboden, maar je mist echt veel). Hou er ook vooral rekening mee dat het erg heet is daar! Wel droge hitte glukkig, maar 40 graden is zeker geen uitzondering.
In Cafayate zijn er leuke bodegas om te bezoeken, maarrr… dit is voornamelijk de streek van witte wijnen (Torontés). Als je rode wijnen wil proeven zit je overigens in San Juan ook érg goed. Een stuk minder bekend dan Mendoza, maar er komen enorm veel (goede) wijnen uit de streek rondom San Juan. Boek daar eventueel ook een tour dus.
TIP: bezoek in San Juan (stad) de bodega/ wijnmuseum van Graffigna. Goede complete rondleiding, ook voor 1 a 2 personen en nog lekkere wijn ook die ook in Nederland te verkrijgen is.