Mijn vriend en ik willen in september 4 weken langs de oostkust reizen. We houden van camperen en natuurparken. Is dit te doen met een gewone wagen of heb je een 4x4 nodig?
Hi!
Ik zag dat je nog geen antwoord hebt gehad.
Oostkust heb je geen 4wd vvo rnodig, zijn overal het algemeen allemaal verharde wegen en wat niet verhard is kun je makkelijk in een gewone auto berijden.
Alleen als je verder naar het noorden wil, vanuit Cape tribulation naar Cook Town heb je wel een 4wd nodig. Je komt namelijk niet verder met een gewone auto.
Thx!
Ik had al gehoord dat je ten noorden van Cairns een 4x4 nodig hebt.
Het voorlopige plan is om vanuit Brisbane naar Cairns te rijden rijden, onderweg te kamperen in parken, en als afsluiter te gaan duiken in het Groot Barrièrerif. We zouden er zo’n vier weken over doen.
Zijn de wegen in de parken ook verhard of zijn het voornamelijk grindwegen?
Groetjes,
Elsie
Ik zit me even af te vragen welke parken er in de buurt zitten daar…onderweg zijn echt heel veel campings dus dat zit wel goed. En de parken zelf aan de oostkust hebben allemaal of verharde paden of grindwegen o.i.d. Je kunt alles per gewone auto rijden dus je hebt echt geen 4Wd nodig.
Wij zouden in september van Perth naar Darwin rijden met een camper en vragen ons een beetje hetzelfde af…
Een 4Wd is in ieder geval handiger, maar is uiteraard een heel stuk duurder. Hebben we die echt nodig om NP’s te bezoeken zoals Karijini?
Groeten
Aan de Oostkust heb je echt geenwd nodig maar van perth naar darwin wordt het een ander verhaal. Ik kamp namelijk hetzelfde als jou, een gewone camper of een 4wd camper…Ik weet en er is mij al verteld door andere reizigers dat je de Gibb River road niet zonder 4wd kan rijden. En dat is toch wel een weg die ik graag wil zien. Twijfel daarom om voor dat stukje zelf een 4wd auto te huren voor een paar dagen en de rest gewoon per camper te doen.
Dus naast de gibb river road zou het niet echt nodig zijn om een 4WD te huren. Maar is het wel mogelijk om op zo’n ‘kort’ traject een 4wd te huren?
Ik denk het niet. Ik ben er zelf nog niet geweest ( althans aan de westkus dan) maar ik weet dat je van perth tot aan Darwin met een gewone auto kunt rijden dus ook een gewone camper. Maar wil je via een omweg en door de outback bij Broome dan heb je een 4wd nodig.
Ik ben vorig jaar 3 maanden in de Australie geweest en ik weet dat je gewoon een 4wd kunt huren voor een dag, of 2 dagen. Hebben wij namelijk ook met Fraser Island gedaan.
We hebben ondertussen al beslist om volledig vr de 4wd te gaan. Er liggen nog een paar NP’s op onze route waardr het zo gemakkelijker wordt…
Mooi!
Heel veel plezier!!
Als je het echte Australie wil zien, heb je zeker een 4WD nodig. De Kimberleys, Kakadu, andere afgelegen National Parks, of zelfs Fraser Island aan de oostkust kan je niet doen zonder een 4WD. Ik heb dezelfde overweging gehad, heb uiteindelijk een 4WD gekozen en ben blij dat ik het gedaan heb. Je ziet zo veel mee. Je komt niet alleen op de meest afgelegen plekken, maar ook op dichterbij gelegen plekken via dirt roads. Als je het kan betalen, neem een 4WD.