Hi!
Ik ga eind oktober/begin november naar de oostkust van Australie. Ik wil hier Alles doen (duiken, surfen, zeilen, enzenzenz.), lekker (budget!) uitgaan en af en toe een chilldag inlassen natuurlijk! Ik verblijf in hostels en ga zelf mijn eten koken.
Nu is mijn vraag: is 4000 euro genoeg om 2 maanden oostkust te doen, rekeninghoudend met bovenstaande criteria?
hi Jeroen.
Je hebt zo’n 110$ per dag te besteden. Dat is niet veel als je daar alles van wilt doen en een vol programma wilt hebben.
huur van equipment voor zeilen en duiken kost veel, je certificaten halen (als je dat wilt doen) kost nog meer; surfgear is dan weer vrij goedkoop om te huren. En wat is budget uitgaan voor jou?
maar daarnaast moet je ook nog slapen en eten en vervoer hebben!
kortom: je hebt genoeg geld voor een vakantie, maar niet genoeg geld om iedere dag een activiteit te doen.
Heb je al eens gekeken op t internet wat de activiteiten zo ongeveer kosten? en kijk dan wel voor de activiteit in de plaats waar je het wilt doen!! er is nogal wat prijsverschil
(vb: voor een advanced duikcourse betaal ik in de Gold Coast zo’n 450$, in Mooloolabah kost me dit zo’n $600).
Keep on saving and planning - have fun!
Cheers, Karin
Misschien dat ik dan toch maar naar de Westkust ga, en als ik daar werk kan vinden(heb gehoord dat je in het voorjaar makkelijk werk kan vinden in/rond Perth?..) alsnog de Oostkust aandoe… ik ga iig dat is zeker:biggrin:!!:vak02:
uhm, je kan overal in OZ wel werk vinden… maakt niet uit of dit oost of west kust is.
En waarom wil je nu wel gaan werken? Als je maar 2 maanden gaat, is weken een beetje zonde van je tijd!! werken in OZ verdiend niet zo heel veel vergeleken met NL.
Daarnaast, de oost en west kust kun je niet echt met elkaar vergelijken.
zoals gezegd: je hebt geld zat voor een vakantie, alleen niet helemaal om iedere dag een spannende activiteit te doen - Maar dat hangt ook af van wat je wilt gaan doen!! Zoek eerst eens na wat de activiteiten kosten die jij in je hoofd hebt, dan krijg je een veel beter idee wat JOUW vakantie gaat kosten.
good on ya mate! You’ll have a fantastic time in OZ!
cool dat je langer blijft! dr is zoveel te beleven hierzo, en t dagelijks leven is zo anders dan dat in Nl, fantastisch gewoon !
en als je in de Gold Coast bent, boek een duik bij de QLD scuba company
meestal vind je wel werk mogelijkheden in de hostels, op n prikbord.
Ik weet niet of er een backpackers site is met alle werk erop (weet dat ze dat in NZ wel heben)
en als je voorlangere tijd op 1 plaats zit en iets serieusers zoekt, kun je altijd kijken op www.seek.com.au
de locale krant doet t ook altijd erg goed! wel snel reageren, want zodra die krant uitkomt gaat idereen gelijk achter de jobs aan.
en voordat je gaat, kijk eens op de government sites van de verschillende staten. Ik weet dat de toerisme site voor W.A. een speciale kalender heeft met welke maanden er waar werk is!