4 Weken Thailand (en Evt Omgeving)

** Ik zoek een avontuurlijke reisgenoot die net als ik graag andere culturen leert kennen.**
Ik heb nog geen defintief reisdoel: Peru of Nepal/Tibet heb ik ook nog niet gezien…

Ik ben zelf een reislustige meid van 25, en zoek een reisgenoot (m/v) die het leuk zou vinden om een maandje (of een gedeelte daarvan) mee te reizen. Backpackend, door THailand. (of Peru, Nepal) Als er tijd is, dan kunnen we wat omringende landen meenemen. Maar alsnog: elke dag is een nieuw avontuur, en niet al te veel plannen van te voren.

Ik kan helaas alleen in de periode 23 juni - 21 juli. Heb jij dan ook een lege agenda, stuur me dan een berichtje!

Hoi naamloos! :slight_smile:

Ik vind je plannen erg leuk klinken. Ik ben een meid van 23 jaar en ben al een keer naar Australie en Nieuw Zeeland geweest om te backpacken. Ik vind het helemaal geweldig.Wat betreft de periode dat je weg wilt: dat komt mij goed uit. Ik ben me nog een beetje aan het oriënteren op de vakantieperiode, dus zou graag wat meer willen weten over je plannen. Je motto: niet te veel plannen en lol maken, klopt precies bij mij. Ik vind alles geweldig (cultuur, natuur en natuurlijk ook een beetje lol maken)

En verder thailand, peru of nepal, klinkt zeker erg leuk. Maar we zouden (mocht het doorgaan) wel eerst heel goed de veiligheid in deze landen moeten bekijken (in Thailand is het toch politiek gezien niet erg stabiel, of vergis ik me).

Ook moeten we ons realiseren of de landen die we nemen ook veilig te reizen is voor 2 meiden alleen. Heb namelijk al verhalen gehoord dat Peru voor 2 meiden niet 100% veilig is. We zouden best naar die landen toegaan, zolang we er maar goede voorbereidingen voor kunnen treffen bv. lonely planet. Weten waar we rekening mee moeten houden.

Als je nog interesse hebt, moet je het me maar even laten weten. Ik ben in elk geval benieuwd en het lijkt me leuk!

Groeten Petra van Es
(peervanes@hotmail.com)

Hallo!
Drie jaar geleden ben ik ruim 5 weken in Thailand geweest en -ondanks andere geweldige vakanties- blijft dit land me trekken. Ik ben nog lang niet uitgekeken en zou ook graag wat van de omringende landen willen zien; vooral Laos spreekt me erg aan. Voordeel is dat vliegen vanuit Thailand erg goed te doen is, dus ook dat is nog een optie.
Maar iets nieuws in die richting trekt me ook wel weer, de Boeddhistische cultuur bevalt me gewoon erg goed en het hindoeïsme komt daarbij in de buurt. Het is in Thailand echt superveilig, al kan de mentaliteit van de mensen snel veranderen als gevolg van het massatoerisme.
Ik ga voor ontspanning, cultuur en natuur en ook in die volgorde. Ik vind het leuk om samen te starten en te eindigen: leuke mensen ontmoet je doorlopend, maar samen ervaringen delen heeft voor mij een pré. Maar dat hoeft niet per definitie te betekenen dat je alles samen moet doen, eigen plannen kunnen trekken is voor mij een voorwaarde om samen op pad te gaan. Vanaf 20 juni tot half augustus heb ik de tijd. Oh ja, ik ben net 26 jaar geworden en werk in het onderwijs.
Groeten van Sanne

Hidihi,

Ik vertrek 9 juli met mijn rugzak naar Bankok om dan vervolgens door te reizen naar Laos en Cambodja en vandaar uit rechtstreeks naar de eilanden in het zuiden van thailand te vliegen om de laatste dagen te duiken en te luieren op het strand.
Ook ik stel als voorwaarde dat niets moet en alles kan dus samen uit samen thuis moet geen must zijn, vrijheid en blijheid om te kunnen gaan en staan is voor mij een pre.
Als je zin hebt om een tijdje mee rond te trekken in 1 van bovengenoemde landen dan ben je van harte welkom om je aan te sluiten.

Groetjes Hans

By the way: Peru zou ik niet alleen doen te gevaarlijk!!! groeps verband is safer en Tibet of Nepal in Juli is niet raadzaam, het is dan namenlijk moeson tijd.