4 dagen Cuba wat te doen?

Hola!

ik zit momenteel in guatemala om spaans te studeren. We zijn plannen aan het maken om voor 4 dagen naar Cuba te gaan. Het is kort, maar veel langer hebben we niet. Wat raden jullie aan om te doen? Om te slapen? Om te zien? Al het advies is welkom.
En weet iemand misschien waar ik een voordelig ticket kan boeken van guatemala naar cuba, en van cuba naar costa rica?

Alvast bedankt!

Hoi Floor,

Genieten van een Mojito in Havana, evt. richting Viñales (erg mooi).
Slapen in een Casa, dan krijg je echt een goede indruk van de Cubanen.

Ik zou Varadero overslaan als ik 4 dagen zou hebben.

Of Santiago de Cuba, schijnt helemaal geweldig te zijn. Ik kan helaas (nog) niet uit eigen ervaring spreken.

Groetjes

Het hangt er een beetje vanaf waar je aankomt en vertrekt. Ik ga uit van Havana. In dat geval moet je Santiago niet doen, dat is gewoon te ver weg, in 4 dagen heb je daar niets aan (hoewel het de mooiste stad van heel Cuba is, vind ik).

Lekker in de omgeving van Havana blijven, liefst niet in Havana zelf. Varadero zéker overslaan, daar zie je het echt Cuba niet. Lekker in een casa verblijven 4 dagen lang, dan ben je bij Cubanen thuis en krijg je het beste Cuba-gevoel.

Kijk eens op de website Cuba Junky voor tickets en ook casas. Kun je daar allemaal op voorhand boeken.

Succes!

Liefs,
Carolina

www.taca.com
www.mexicana.com
www.copaair.com

Via internet vaak het voordeligst, maar als je in Antigua spaans studeert ga gerust langs een vriend van me die werkt in OtecViajes, zijn naam is Marco. Hij kan je ook helpen aan goedkope tickets en heeft de visa ook liggen.

In 4 dagen kun je het beste in Havana blijven. Malecon, Havana Vieja en misschien een uitstapje naar het strand (die van Guatemala zijn niet zo wit :slight_smile: maar niet naar Varadero.
Santiago is geen optie, vanuit Centraal Amerika zijn er alleen vluchten naar Havana en een extra vlucht naar Santiago wordt te kostbaar en ook qua tijd komt dat niet uit.