30 Dagen Vietnam

Hallo allemaal,

Samen met mijn vriendin ga ik eind augustus 30 dagen naar Vietnam. Ik heb me al een beetje voorbereid met behulp van verschillende reisboeken en internet. Maar nu ben ik toch benieuwd wat de Vietnam kenners hiervan vinden…

Het enige wat vast staat is de vlucht en de eerste drie overnachtingen in Saigon.

Dag 01: Ams - Fra
Dag 02: Saigon
Dag 03: Saigon
Dag 04: Saigon (tunnels en Tempel?)
Dag 05: Mekong
Dag 06: Mekong
Dag 07: Saigon - Dalat
Dag 08: Dalat
Dag 09: Dalat - Nha Thrang
Dag 10: Nha Thrang - Whale Island
Dag 11: Whale Island
Dag 12: Whale Island
Dag 13: Whale Island - Hoi An (nachttrein??)
Dag 14: Hoi An
Dag 15: Hoi An
Dag 16: Hoi An - Hue
Dag 17: Hue
Dag 18: Hue
Dag 19: Hue - Hanoi - Sapa (vliegtuig/nachttrein)
Dag 20: Sapa
Dag 21: Sapa
Dag 22: Sapa (nachttrein)
Dag 23: Halong bay
Dag 24: Halong bay
Dag 25: Ergens anders extra of Cat Ba? island??
Dag 26: Hanoi
Dag 27: Hanoi
Dag 28: Hanoi (Ninh Binh)
Dag 29: Hanoi ('s avonds 23.30 vertrek)
Dag 30: Ams

Dit is zo’n beetje het schema wat we hebben uitgezocht. Op dag 25 hebben we nog een dag extra. Deze kunnen we nog ergens kwijt. Misschien extra dag Mekong of een tour Halong Bay Cat Ba??

Alle tips en opmerkingen zijn welkom!

Groeten Bart

Hallo Bart,

Super relaxt schema, eigenlijk ook niets mis mee.
Maar je vraagt om opmerkingen.

Tempel met een vraagteken
Ik zou de tempel schrappen als niets met religie hebt anders is het een keuze

Je hebt wel heel veel strand lokaties, neem aan dat dit een bewuste keuze is.
Al je strandverblijven zijn zeer populair, misschien kan je schema aanpassen zonder verlies van strand.

1 nacht Halong Bay is eigenlijk meer dan voldoende volgens mij.

Deze besparing en dag 25 zou je kunnen besteden Quy Nonh.
Deze strandplaats is nog in opkomst en touristen zijn er schaars.

Betekend wel dat je over land naar Quy Nonh moet vanaf Nha Trang ( is maar 3/4 uur).
Quy Nonh naar Hoi An is ook maar 3 a 4 uur.
Wel kom je dan langs My Lai ( zie mijn foto’s op deze site ).

Andere optie.
Omdat je al zoveel strand hebt deze twee a ( misschien nog ergens een dag weghalen ) 3 dagen in de provincie Ninh Binh doorbrengen.
Natuurpark en Tam Coc.

Ik zelf ben een voorstander van vliegen en zou dus van Hue naar Hanoi vliegen.
Met transfers en vliegen en het uur vantevoren aanwezig zijn kost dit maar 5 uurtjes.
Ben je met een vroege vlucht rond 11 uur in Hanoi.

succes
Ton.

Jah hue- hanoi is n lang stuk over lang… Ik zou t vliegen, dan heb je meer tijd voir leuke dingen, verder mooi schema.

Halong bay heb je binnen dag goed gezien… Evt een overnachting, maar ik vond t achteraf zonde van mn tijd.

veeeel plezier :slight_smile:

hoi,

Schema ziet er goed uit, maar 3 dagen op whales island ? is het niet beetje te lang? zou mischien strand/relax de reden zijn.
Een dag voor Ha Long bay vind ik voldoende, verder ik zal 1 dag of meer extra trekken voor mekong delta, het is een groot gebied.

Veel plezier met de reis.

Bedankt voor alle snelle reaties!

Het is ook het plan om Hue - Hanoi met het vliegtuig te doen. De nachttrein is bedoeld voor Hanoi - Sapa.

We willen ook een paar dagen zon/zee strand hebben en daarom hebben we Whale Island erin zitten. Dit leek ons qua weer beter dan Phu Quoc en mooier dan Mui Ne.

Hallo Ton,

Bedankt voor je reactie!

Ik had begrepen dat de tempel leuk was om naar toe te gaan, volgens jou dus niet de moeite waard?

Zijn het echt zoveel strand locaties? Volgens mij toch alleen Whale Island en Hoi an?? De dag van Dalat - Nha Trang is niet bedoeld voor strand. Misschien direct door naar Whale Island en dan een dagje minder?

Een natuurpark spreekt ons beiden ook erg aan. Inderdaad een goed idee om in de provincie Nihm Bihn te verblijven.

Moet je trouwens in september ver van te voren reserveren voor vliegtickets?
We willen natuurlijk niet te veel vastleggen van tevoren.

Groeten Bart

Strand locaties kunnen zijn : vung tau, hoi an, nha trang, mui ne, phu quoc, con dao, whale island… Das n beetje wat ik ken…

Ik zou wel de vliegtickets van te voren vast leggen, in elk geval hue- hanoi. Ook de nachttrein van hanoi- sapa… Anders loop je echt t risico dat ie vol is als jij wilt gaan.

Hallo Bart,

Wat is veel?, vind dat persoonlijk.
Maar als ik tel van dag 8 ( je komt vroeg in de middag aan) t/m dag 15 is 8 dagen = ruim 26 %.
Tel daar dan je reisdagen bij, dan is ongeveer 2/3 van de reis over voor andere lokaties.
Zelf vind ik het veel, maar, zoals gezegt, persoonlijk.
De binnenlanden zijn ook mooi ( ninh Binh ) de Delta enz.

De Cao Dai Tempel.
Ik moet zeggen dat ik helemaal niets met religie heb, maar bezoek pagodes en tempels.
Klinkt vreemd maar verklaar het wat later.

De Cao Dai is een mooie kleurrijke tempel en je kan er een dienst volgen.
Ik zou zeggen, kijk even op You tube en ga voor jezelf na of je dit in het echt wil zien en er een uur of 4 aan wilt besteden. Het rijden vanaf de tunnels is al snel 1 a 2 uur per enkele weg.

Waarom ik wel naar pagodes en tempels ga.
Op veel lokaties staan deze op mooiste plekken, met mooi aangelegde tuinen en mooie vergezichten. Bijv Dalat.

Vooraf boeken
Zelf boek ik altijd vooraf; ik ben graag van alles zeker en wil daar tijdens de vakantie niet over te hoeven denken. Jij wilt graag wat flexibiliteit.

Vanaf Hue is een twijfelaar als je niet vooraf boekt; er zijn namelijk 2 vliegvelden op relatief korte afstand ( Danag en Hue ).
Dus meer kans op een ticket. Ook is september laagseizoen. Ben je flexibel in de vertrekdag ( dus 1 of 2 dagen eerder of later dan bijv dag 19 ) kan je het proberen ter plekke.
Heb je een strak schema dan zou ik, net als Sara, vantevoren boeken. Ook kan er weer een prijsverhoging aankomen en je dan ineens meer gaat betalen, zoals een andere poster is overkomen en nu een alternatief gaat bekijken.

Ik wens je nog veel succes en plezier met sommige afwegingen.

Ton.

Dit in tegenstelling van de Cao Dai tempel

De Cao Dai tempel die schrappen we dan maar. Hebben we een halve dag extra in Saigon, ook lekker… :smile:

Aangezien we de binnenlandse vlucht waarschijnlijk niet van te voren gaan vastleggen, kunnen we altijd ter plaatse nog een paar dagen strand schrappen.

We houden er niet van om een strak schema te hebben, maar de mogelijkheid te hebben om relax van de vakantie te genieten en ergens een dag langer te blijven wanneer we het naar onze zin hebben.

De Mekong willen we ook op de bonnefooi doen. We hebben (volgens mij van Aziezie) gelezen dat dit prima te doen is…

Iedereen bedankt voor de reacties! Ik moet zeggen dat we al erg veel aan dit forum hebben gehad. Ook erg leuk zijn alle foto’s die zijn gepost. Dan heb je een beetje een indruk van wat je kan aantreffen. In het echt is het toch nog altijd veel indrukwekkender! :thumbsup:

Mochten er nog mensen leuke reisverslagen hebben dan hou ik mij aanbevolen. Ik vind het altijd erg nuttig om deze te lezen.

Groeten Bart