30 April in hcmc

Beste vietnam lovers!

Intussen zijn de tickets geboekt! Vanaf 28 april zijn we in hcmc.>>>
Nu begreep ik dat op 30 april in hcmc the fall of saigon wordt gevierd (is dit een viering of een herdenking). Zijn er dan festiviteiten en zo ja wat is er zoal te doen? En zijn winkels, restaurants en musea etc open of gesloten?
En hoe zit het met 1 mei, we willen rond deze tijd ook richting de mekong delta, kan dit gewoon?

Bedankt alvast:chin:

Hallo Roosje,

Je hebt het goed begrepen, beide dagen zijn nationale feestdagen en dus is bijna iedereen vrij.

30-4 is zowel een herdenking en een viering ( wel opvallend veel vlaggen van Viet Nam).
De straten zijn weer versiert en in diverse parken zijn er festiviteiten.
Ook is er een vuurwerkshow in distric 1 ( dat weet ik zeker ) en misschien ook op andere plaatsen in de stad.

Als tourist merk je alleen dat het wat rustiger is omdat veel mensen naar de kust gaan ( vooral Vung Tau is dan geliefd ).

De belangrijkste touristische plaatsen zijn gewoon te bezichtigen.

Op 1 mei is het druk op de weg omdat veel mensen dan weer naar huis zullen gaan.
Dit betekend dus dat waarschijnlijk veel bussen vol zitten; maar elk jaar worden er extra bussen ingezet dus kan het meevallen.

Dus geen probleem voor deze dagen, misschien een restaurant gesloten links en recht.

gr.
Ton.

Bedankt ton:chin:

Ik denk dat we het schema maar omgooien dan. We wouden op 29 april hcmc ontdekken en 30 april naar cu chi. Maar dat gooien we om denk ik, misschien nog de kans om wat mee te krijgen van de festiviteiten. Erg leuk om dit mee te pakken!
1 mei willen we richting mekong, maar waarschijnlijk gewoon georganiseerd door een bureautje. Dus dat moet ook wel lukken denk ik!

Hallo Roosje,

Goed idee om de dagen te draaien.

Voor de Mekong op 1 mei is het geen probleem; voldoende tours daar ter plekke te boeken.

Voor wat er te doen is zou ik even de kranten in de gaten houden, worden er tzt wel diverse genoemd.
Hieronder een link na veel vietnamese kranten.

gr.
Ton.