In september gaan mijn vriendin en ik 3 weken naar Sri Lanka, en hebben de volgende route in gedachten. Wat is jullie kijk hierop?
[table=“width: 800”]
31-8
Vertrek A'dam
1-9
Aankomst Colombo in de ochtend en direct door naar Negombo
2-9
Negombo
3-9
Negombo --> Sigiriya
4-9
Sigiriya
Lion Rock en/of Pidurangala berg
5-9
Sigiriya
Minneriya National Park of Polonnaruwa
6-9
Sigiriya --> Kandy
Gouden tempel van Dambulla
7-9
Kandy --> Nuwara Eliya
trein 2e klas
8-9
Nuwara Eliya
Horton plains & Worlds End (tour)
9-9
Nuwara Eliya --> Ella
trein 2e klas
10-9
Ella
Ella Rock
11-9
Ella --> Udawalawa
In de ochtend nog eerst Little Adam’s Peak,Uva Halpewatte Tea Factory, Nine Arch Bridge
12-9
Udawalawa --> Tissamaharama
Safari Udawalawe National Park en Olifanten opvang centrum
13-9
Tissamaharama
Safari Yala National Park hele dag (mits open in september)
14-9
Tissamaharama --> Mirissa
15-9
Mirissa
Surfen?
16-9
Mirissa --> Galle
Fort bezoeken
17-9
Galle --> Hikkaduwa
18-9
Hikkaduwa
Schildpadden rescue center
19-9
Hikkaduwa --> Colombo
20-9
Colombo
21-9
Huis
[/table]
Dit is de route die wij ongeveer in gedachten hebben. Heb nog wel een aantal vragen.
1 - is het te doen om via het hotel een chauffeur te regelen naar het volgende hotel voor de grote afstanden?
2 - Is Yala altijd in september gesloten bij Tissamaharama of kan je ook via Kataragama dan naar binnen? Zo niet welk alternatief raad je aan?
3 - verder zijn alle tips welkom:)
Goede opzet. Kijk op faq over privevervoer in Prikbord om te zien of losse taxi’s, die inderdaad wel te krijgen zijn al kan hotel erg duur zijn daarin, tesamen niet duurder worden dan chauffeur hele tijd tot aan Mirissa. Je betaalt namelijk bijna dubbele prijs vergeleken met rondreis vanwege hun lege terugreis.
September heeft Mirissa/Weligama alleen beginnerssurf en kun je hele ZW kust nauwelijks zwemmen, wederom Prikbord geeft ook aan dat Oostkust dan beter strandweer heeft. Zou wel omgooien van route betekenen.
Aannemende dat Yala Block 1 dicht zal zijn dan zijn andere Blocks wel open, ingang is niet K’gama (dat is ook block 1) doch verder weg. Lunugamvehera park, dichterbij, is dan vaak goede optie.
Bedankt voor je reactie, aangezien wij wel wat van vrijheid houden voelt het nemen van een chauffeur die de gehele tijd mee rijdt een beetje als last. Maar goed, ik ga even +en en -en en kijken wat het beste is.
Surf lessen voor beginners is prima want dat ben ik ook :-D, dus kan prima.
Bedankt voor de optie voor het andere park, gelukkig hebben we nog even en kan het beslissen gelukkig tot redelijk laat wachten.
Ondertussen toch de route weer wat aangepast, zodra deze defenitief is zal ik deze posten.
Maar heb jij ooit gehoord van Pradeep? Deze kwam ik tegen op tripadvisor in mijn zoektocht naar een ochtend safari in Udawalawa. Ziet er zeer goed uit. Alleen als ik op de website link klik van de website dan krijg ik een 404.
Weet jij misschien wat meer over dit persoon\bedrijf?
Helaas, we kennen niet iedereen daar. Doch snappen iha niet waarom een toerist voor een safari een operator nodig zou hebben; veelal doen die niet veel meer dan zelf een jeep huren en die met forse winst aan jou doorverhuren, en een ‘naturalist’ erbij sturen die niet veel meer doet dan tekstboekjes voorlezen (in ieder geval minder dan de licensed driver/guide die je voor de rondreis al bij je hebt). Alleen als je de lokale Freek Vonk weet te krijgen EN nodig zou hebben, misschien…