3 weken met de trein door Europa

Hey iedereen

Graag zou samen met men vriendin 3 weken in Juli met de trein door europa reizen.
Heeft er hier al iemand ervaring mee?
Leuke tips?

Groetjes Lientje

http://www.worldonrails.nl/

daar vind je een hoop tips (en ook een forum :wink: )

Hey

Ik heb dat nog nooit uitgeprobeerd met de trein. Maar het lijkt mij wel es een alternatief middel om vlot enkele steden es uit te proberen.

Laat maar weten hoe het geweest is. Juli en augustus hebben geen vrije dagen meer te bieden voor mij;

groetjes
Ruben

Goede ervaring mee! ik ben 2 jaar geleden van NL naar Istanbul ge-interraild. In 3 weken ongeveer, dus dat was wel flink doorrijden.
Slapen in treinen is hondsvermoeiend, soms warm/irritant/druk maar toch echt bijzonder gaaf (en ik vind het zo leuk, dat ik dit jaar weer de trein neem).
Wij hebben steeds bij aankomst in het ene land/stad meteen de vertrektijden gecheckt voor de volgende tocht (zodat je dit niet laten hoeft op te zoeken). Bijvoorbeeld bij aankomst in Budapest, direct op de vertreklijst kijken hoelaat je naar Boekarest kan doortreinen, en of je een toeslag moet betalen (bijna altijd wel, is mijn ervaring, iig in nachttreinen). Wij hebben onze ‘vakantiedagen’ (het was vooral reizen, weinig vakantie wel…) dan daarop aangepast.
Ik vond het super, en was ook met 1 ander meisje.
Veel succes!