Hey allemaal! Allereerst dank voor de vele inspiratie en tips die al op dit forum te vinden zijn. Ik heb dit forum gevonden na een tip van Rita en hoef dankzij jullie archief veel vragen niet meer te stellen:)
Mijn vriendin en ik willen komende zomer (eind juli / augustus) naar Sri Lanka voor ongeveer 3 weken. We hebben nog geen tickets geboekt (houden de diverse vliegvelden scherp in de gaten), dus kunnen nog een beetje schuiven in het exacte aantal dagen. We hebben voor Sri Lanka gekozen omdat we een combi van avontuur, cultuur en ontspannen erg leuk vinden en dit allemaal kunnen vinden hier. Bovendien zijn we enorme thee fans:)
Ik heb hier onder ons schema uitgewerkt en daar onder een aantal vragen. Sommige punten blijven, zelfs met de kennis van dit forum, best lastig! Hoop dat jullie ons hierbij kunnen helpen.
1: Reisdag
2: Vliegveld —> Anuradhapura (trein / taxi)
3: Anuradhapura (Dagtrip evt. NP en/of Mihintale)
4: Anuradhapura —> stranddagen in of bij Trincomalee - Nipaveli kan bijv. ook (bus)
5: Trincomalee
6: Trincomalee
7: Trincomalee
8: Trincomalee
9: Trincomalee —> Habarane (trein of bus?)
10: Habarane (dagtrip evt. NP + Polonnoruwa)
11: Habarane (dagtrip Sigiriya + Dambulla)
12: Dambulla —> Kandy (bus)
13: Kandy
14: Kandy —> Nuwara Elija / Haputale (trein)
15: Nuwara Elija / Haputale (Horton Plains)
16: Nuwara Elija / Haputale —> Lipton Seat –> Ella
17: Ella (Little Adams Peak + watervallen)
18: Ella —> Mirissa
19: Mirissa
20: Mirissa (Dagtrip Galle)
21: Mirissa —> Negombo
22: Reisdag
-
We willen graag een NP bezoeken, maar vinden het lastig welke. Ik snap dat ‘welke is de leukste’ een subjectieve vraag is, maar hebben jullie wellicht een advies binnen dit reisschema wat het mooiste past, een NP bij Anuradhapura of bij Habarana? Of een dagje inbouwen tussen Ella en Mirissa zodat de reis verdeeld is en we daar een NP kunnen bezoeken?
-
Wat zouden jullie tussen Trincomalee en Habarane adviseren, trein of bus?
-
Het stuk tussen Kandy en Ella vinden we het lastigste om uit te werken, ook gezien het weer. Ik heb nu een opzet gemaakt, maar schuif/schrap daar graag in als jullie adviezen hebben. We zouden het liefst misschien wel letterlijk tussen de theeplantages slapen, is Haputale dan leuker dan Nuwara Elija? (of is er nog iets leukers). En gezien het weer die periode, wat zouden jullie adviseren als beste / mooiste dagactiviteiten die periode?
-
Mochten jullie op basis van dit schema andere adviezen hebben, bijv. als jullie bepaalde delen van de reis te krap vinden of te ruim, dan horen we het graag. We vinden het helemaal niet erg om af en toe een beetje gas te geven (zoals rond Habarane), maar we zijn uiteindelijk wel op vakantie en kunnen het eventueel ook iets ruimer plannen. Als jullie dus ook highlights of bijzondere bestemmingen nu missen, dan horen we dat ook graag:)
Super bedankt alvast voor de reacties!