3 weekse rondreis: advies

Hallo allemaal

Mijn vriendin en ik gaan in november 3 weken rondtrekken in Vietnam, van noord naar zuid. Nu zijn we bezig de planning op te maken, maar we zitten nog met wat vragen.

31/10 aankomst Hanoi 15u20
Tot 6/11 in Hanoi, met bezoek aan Halong Bay en Sapa
MA 7/11: vlucht Hanoi – Hue, halve dag Hue.
DI 8/11: daguitstap phong nha ke bang national park (afhankelijk van weersomstandigheden)
WOE 9/11: Hue, 's namiddags transfer naar Hoi An: trein tot Da Nang, dan bus tot Hoi An
DO 10/11: Hoi An
VR 11/11: Hoi An, transfer naar …
ZA 12/11:
ZO 13/11
MA 14/11: HCMC
DI 15/11: Mekong delta
WOE 16/11: Mekong delta
DO 17/11: HCMC, transfer naar Phu Quoc
VR 18/11: Phu Quoc
ZA 19/11: Phu Quoc, transfer naar HCMC terugvlucht 17u50

[ul]
[li]Heb je bepaalde opmerkingen of tips bij dit schema?
[/li][li]Wat is de beste manier om de transfer Hue - Hoi An te doen? Momenteel overwegen we de trein te nemen naar Da Nang, vanwege de uitzichten, en vervolgens de bus naar Hoi An.
[/li][li]Kan jeaanraden hoe we best de transfer Hoi An - HCMC doen? Zoals je ziet zijn er nog 2 dagen open. Is er iets tussenin wat de moeite waard is te bezoeken? Bijvoorbeeld Dalat of Mui Ne?
[/li][li]Is Phu Quoc nog steeds een eiland vol natuur om even te bekomen na de reis? Want wij horen gemengde reacties. De toeristische sector zou er ook sterk hebben toegeslagen. Zijn er alternatieven?
[/li][/ul]

Hallo Rob,

Ik zou de 2 overige dagen verdelen door 1 dag meer Hue en 1 dag meer Phu Quoc.

Omdat je Hue er bij hebt staan, denk ik dat dit een bewuste keuze is, en in een halve dag kan je alleen naar de citadel.

De transfer naar Hoi An zou ik in de ochtend doen en met de bus.
De trein gaat door een tunnel en dan zie je eigenlijk niets.

Er zijn busdiensten naar Hoi An die 3 stops maken, op de mooiste plekken om mooie foto’s te maken.
Dan vliegen op Saigon; bus of trein is een lange rit.

Ben 3 weken geleden nog op PQ geweest en inderdaad worden er aan de kust nog steeds resorts gebouwd.
Maar je hebt nog steeds rustige resorts, ver van de geclusterde resorts, aan het strand.

Zelf ga ik altijd naar Chen Sea, maar misschien valt dit niet in budget.

In het midden van het eiland heb je volop natuur, dus daar kom je als natuurliefhebber echt wel aan je trekken.

Wil je een alternatief waar je de touristen ontloopt, dan is misschien Con Dao een optie?

Gr.
Ton.

Hey Ton

Bedankt voor je feedback!

Dus jij zou het stuk tussen Hoi An en Saigon overslaan? Ik denk dan aan Da Lat bijvoorbeeld? Is er daar in dat gebied iets wat we moeten doen, of niets spectaculairs? Waarschijnlijk dat de combinatie Mekong en Da Lat te veel wordt.

De vlucht van Hoi An naar Saigon verloopt via Danang neem ik aan?

Ben jij zelf al in het phong nha ke bang national park geweest? Is dit de moeite?

Hallo Rob,

Klopt, zou meteen door gaan naar Saigon.
Wanneer je ook naar Dalat wilt, dan ben je meteen weer 1 dag aan reizen kwijt.

Denk dat een dagje meer aan het strand dan een goede optie is.

Ja, ik ben ook in het Phong Nha park geweest.
Is wel weer even geleden, maar vond het wel iets wat ik niet had willen missen.
Varen en grotten bekijken.
Ook mooie uitzichten wanneer je de grot boven in een berg bezoekt ( geloof iets van ruim 400 treden ).

Maar wanneer je dit vanaf Hue wilt bezoeken in een dagtrip, is het wel veel uren rijden.
Misschien daarom, wanneer je er naar toe wilt, reizen op Dong Hoi en dan door het park via de brug en vin Moc naar Hue met een overnachting ergens op die route.
Is die ene dag ook meteen ingevuld.

Gr.
Ton.