wat betaal je aan huur per maand aan een 3 slaap kamer apartement?
In euros
bvd
wat betaal je aan huur per maand aan een 3 slaap kamer apartement?
In euros
bvd
Hallo
Je kan moeilijk zeggen wat je betaalt aan huur. Want in Ghana hebben ze geen richtlijnen zoals hier in Europa. Een eigennaar of makelaar kan zelf bepalen hoe hoog de prijs is , De prijs moet u zelf omrekenen naar Euro’s want ze rekenen daar in Dollard of in Ghana cedi , Als je een App wilt huren moet je een contract tekenen meestal is dat 2 of 3 jaar en je moet het hele bedrag in één keer betalen bvb je tekent een contract van 3 jaar dan moet je het bedrag van 3 jaar in één keer betalen. en als je vroeg tijdig eruit gaat dan berekenen het bedrag bvb contact 3 jaar en woont er maar 6 maanden krijg je 2 1/2 jaar terug. en de eigennaar/ makelaar kunnen de prijs zomaar verhogen omdat u uit Europa komt , TIP laat eerst een betrouwbaar iemand ( Ghanees ) infomeren naar het App en de prijs en later gaan jullie beiden kijken bij het App.
Hoi Marcel,
bedankt voor je info.
maar stel dat je voor 3 jaar huur betaald hebt en na een halfjaar wil je weg,dus je wilt je geld terug van de resterende 2,5 jaar.
Ik heb zoon voorgevoel dat de house owner dat geld dan alang niet meer heeft (op/weg ). Is het dan mogelijk om in overleg met de house owner zelf een nieuwe huurder te zoeken,zodat de nieuwe huurder dan mij het geld moet terug geven? Gebeurd dit in Accra?
Is een apartement met 3 slaapkamers,muur om huis,tuin,water, electriciteit, rustige plek in accra voor 150 euro huur per maand een goede prijs?
Graag reactie,groet
Hallo
Inderdaad in de meeste gevallen heeft de eigenaar het geld al uitgegeven dan moet je wachten totdat een andere persoon het wil huren en heeft betaald. u kunt ook opzoek naar een nieuwe bewoner als de eigenaar dat goed vindt.
De prijs is wel redelijk goed. In meeste gevallen betaal je de electriciteit en het water arpart.
Rustige plek in Accra… Heeft Accra rustige plekken?:biggrin: welke gedeeldte van Accra ?
Die prijs lijkt me wel heel erg laag. Dan woon je vermoedelijk een eind buiten de binnenstad, want daar zijn de prijzen veel hoger dan in de buitenwijken, hoewel die soms ook vrij hoog zijn.
In de buitenwijken kun je wel redelijk rustig wonen, alhoewel Ghanezen vaak veel lawaai maken.
Ik woon op een vrij rustige plek, maar wel weer een aan een drukke weg, hoewel je daar ook aan went. En bovendien heb je dan snel vervoer, al duurt een ritje naar de stad wel even.
Je kunt hier per maand betalen, en zelfs per week. De eigenaar is Nederlands.
Hoepeltje, ik zou alleen met iemand in zee gaan die voor korte termijn iets accepteert. Ik ken iemand die 2 jaar vooruit heeft betaald, vervolgens na 4 maanden het huis niet meer kon bewonen en heeft nu (sinds februari) zijn geld nog niet terug. Het is heel moeilijk om iemand te vinden die het na jou wil huren en idd, mensen hebben het vaak al uitgegeven en dan kun je dus lang wachten.