Ghana: Accra verblijfadres gezocht voor kleine 6 maanden

Beste mensen,

ik zoek in Accra, Ghana, vanaf half mei 2013 tot november 2013 een goede plaats om te wonen. Ik ga in Accra een kleine 6 maanden wonen en werken om daar mijn eigen bedrijf op te bouwen.

Ik zoek een appartement, hostel of een huis van iemand die daar bijvoorbeeld tijdelijk niet verblijft.
Het moet een veilige wijk zijn, niet al te ver van het centrum.

Wat de kamer(s) moet bevatten: niet te kleine ruimte met k.s. bed, tv, tafel en stoel, kleine keuken liefst met magnetron, koelkast, flinke kast(en), binnenplaats waar je buiten kunt zitten. Bij voorkeur een safe en internet (vast of wifi).

Prijs moet redelijk zijn. Ik zie nu prijzen van 40 dollar of euro per nacht, dat zit helaas niet in mijn budget. Rond de helft daarvan is nog aanvaardbaar.
Ik ben een vrouw van 50+, ben eerder 3 maanden in Accra geweest.

Ik hoor graag jullie tips en/of aanbiedingen.

Marina Langereis

Hallo Marina,
Ik zoek exact hetzelfde maar dan vanaf oktober-november tot eind januari of februari. Misschien kan ik wat jij gaat/zult/kan vinden overnemen/verderzetten?
Voor mij mag het ook wat verder van Accra zijn, gans de kust of zelfs in Kumasi bijvoorbeeld… dus als er lezers zijn met tips over huurwoningingen aldaar in die periode, die mogen mij contacteren.
LucasVanWalker

Hallo Marina
Vergat ik nog te zeggen: ik ben vanaf morgen 3 weken in Ghana ondermeer om dat verblijfadres gedurende de winter te vinden.
Als je dus wilt dat ik echt voor jou op zoek ga voor nu onmiddellijk, laat eens iets weten
Groetjes
Lucas

Ik heb een kantoor in North Ridge aan de Ringroad East, net naast de Kanda Highway Overpass, niet ver van Ako Adjei Interchange en van Nkrumah Circle.
In die buurt zoek ik woonruimte.

Ik heb nog steeds niets gevonden. Ik moet elke dag naar kantoor en wil niet al teveel reistijd hebben, want reizen in de stad kost veel tijd en met een taxi en deze afstanden ook vrij veel geld.
Legassi Gardens bij Pokuase Junctions is misschien iets voor jou, ze hebben website. Voor mij is het net te ver van mijn kantoor af. De mensen zijn in elk geval erg behulpzaam. Voor een langer verblijf rekenen ze 300 euro per maand, dat is echt een koopje in het peperdure Accra. Ik krijg aanbiedingen van minstens 600 dollar per maand en dat is me teveel.
Ik heb ook al een oproep geplaatst op Expat Blog, daar kun je ook eens rondkijken. Er zijn ook mensen die hun huis of appartement delen. Ik heb wel op diverse oproepen gereageerd, maar wacht nog op antwoord. Het zijn er overigens niet al teveel, maar je weet maar nooit.

Als ik iets heb gevonden en ze zijn geïnteresseerd in een opvolger vanaf November, dan kan ik je dat laten weten.
Je kunt me ook direct mailen op mjlangereis@gmail.com

Bedankt voor je antwoord, groet, Marina

Probeer eens met Jolinaiko Ecotours, wonen ook in Accra en zijn locals(Ned. vrouw, Cindy). Is natuurlijk (kleine) reisorganisatie, maar kunnen zoiets misschien ook wel regelen. 2 x met mee geweest, zeer geschikt
Groet,
Luuk

Beste Marina,

Misschien interessant, om van hieruit rustig op zoek te aan, www.dutchiegoesghana.com. Goede omgeving, shoprite op loopafstand. Niet te ver van circle. stuur gerust een email.

Groeten pascal

Hallo Ik kwam toevallig deze bericht tegen.

@ marina Bent u al in Ghana ? dat ik in Ghana ben zie ik overal App te huur/ te koop , Huis te huur/ te koop. U kunt de telefoonnummers bellen wat op de borden staan ( ik weet ook wel dat sommige mensen niet te vertrouwen, en sommige willen meer verdienen dat een obroni van hun huurt Ik zie dat u een ingericht app/huis wilt hebben zonder dat u bijna niks hoef te kopen… Waarom huurt u geen lege App of huis dat is goedkoper en u koopt wat spullen op straat/ winkels… is goedkoper dan het huren van de verhuurder. en dan zijn de spullen ook van u als u weg gaat en dan kunt u ze in uw kantoor neerzetten of vraag uw medewerkers of buren van uw kantoor dat ze nog een opslagruimte hebben… Waar uw kantoor is dat is best een dure buurt en u wilt dichtbij uw werk wonen dan betaalt u er ook voor… en zeker met uw eisen.
werkt u soms bij de Ambassade want de Ambassade ligt daar ook ? en andere Ambassades zijn daar ook.

Waarom heeft u deze bericht niet op de Ghana form gezet ( misschien weet of heeft een persoon wel een woning voor u ).

Ik heb zelf een huis in Spintex ( Accra ) dat is ook een dure buurt maar wel goedkoper dan bij al die Ambassades.

U kunt ook een lokale hotels/gasthouses een kamer huren is veel goedkoper dan de grote hotels ( maar dan heeft u niet uw eisen wat u wilt )