Woning in Ghana

Hallo,

Ik ben op zoek naar een woning in Ghana (Accra). Omdat nog niet zeker is hoe lang ik blijf (sowieso 3 maand), lijkt het mij moeilijk een appartement te vinden en huren voor zo’n korte tijd.
Dus ben ik druk bezig met het zoeken naar een betaalbaar (tijdelijk) verblijf met goed internet (desnoods wil ik dit zelf regelen), goede elektriciteit en in een fijne buurt. Ik wil namelijk daar vanuit gaan werken op mijn computer, dus internet en elektriciteit is belangrijk. Misschien moet ik eerst kijken naar iets tijdelijks betaalbaar en dan verder op zoek.

Wie kan mij daarbij helpen? Of heeft tips?

Bedankt alvast!

Beste Lidian,

Voor wanneer ben je op zoek? Huren in Ghana is inderdaad over het algemeen voor 2 jaar. Wij wonen zelf in Accra (Nungua) en hebben twee gastenkamers en internet zonder limiet (eigenlijk heb je altijd een datalimiet dat voor Nederlanders erg weinig is :D)…

Groetjes,
Nanda

Hai Nanda,

Bedankt voor je reactie. Ik ben van plan augustus/september die kant op te gaan!
En verhuren jullie deze gastenkamers ook? Zo ja, voor hoeveel?
En wat betreft het internet. Het ligt er ook aan welke provider of pakket je hebt of het internet snel is toch? Want ik heb gehoord dat het internet behoorlijk goed is op sommige plaatsen of bij sommige providers?

Groetjes,

Lidian

Hallo Lidian

Een huis/ appartement huren in Ghana kan maar je moet dan wel 2 of 3 jaar contract tekenen en je moet het bedrag in één keer betalen maar als je BVB in een huisje/ appartement 6 maanden gewoond heb en je gaat weer weg dan krijg je het resterende bedrag terug.

u wilt in een fijne buurt wonen BVB, spintex is een fijne buurt ( daar heb ik zelf mijn huis staan ) , en wat Nanda zegt Nungua is dat ook ( maar ligt eraan welke gedeelte van Nungua ), Madina , Adenta , East legon. er zijn nog wel meer

geen goede buurten zijn… Osu , Lapazz, Circle , New town , Teshie. Ik ken er nog wel meer…

In heel Ghana is er elektriciteit maar die valt af en toe uit… Soms heb je een dag geen stroom en soms maar een uurtje. In Noord- Ghana hebben ze het miste last van stroom uitval. of je moet een generator hebben dan heb je stroom.

Internet is heel traag het maakt niet uit welke snelheid je hebt ook al heb je de snelste snelheid dan is het nog steeds trager dan NL.

Groet, Marcel

Lidian, ik stuur je even een privé bericht.

Hallo Nanda

Vraagje welke gedeelte van Nungua woont u ?

groet, Marcel

Beste,

Verhuren jullie nog die gastenkamers ?
Ik ben eventueel geïntresseerd. :slight_smile:
Kan je mij wat meer vertellen over de prijs, ligging,…
danku

groeten
Hannelore Devaere

[EMAIL=“hannedevaere@msn.com”]hannedevaere@msn.com

Beste Nanda,

Ik heb me net aangemeld hier.
Ik wil mijn avontuur in Ghana starten en daar een eenvoudig huis gaan huren voor een lange tijd.
Hebben jullie wat info en tips voor mij.

Misschien wel aardig om te weten wat ik kwijt ben om bij jullie te overnachten als ik begin 2013 me kom orienteren.

Ik hoor graag van jullie

Dank en groet

Hans van Rossen
+31641605496

Beste Hans,

Excuses voor de late reactie, meldingen kwamen blijkbaar in de spam binnen. Om welke data zou het ongeveer gaan, en voor hoe lang? De eerste twee weken van januari zitten we vol, maar daarna hebben we meestal wel ruimte. Als je me even mailt op nanda@samenwerkvakanties.nl met de data/hoeveel nachten en het aantal personen, dan stuur ik je de kosten.

Foto’s en verhaaltje kun je trouwens vinden op http://www.vakantieboekenbijnederlanders.nl/samenwerkvakanties

Groetjes,
Nanda

Beste Nanda,

Dankjewel voor je antwoord.
Inmiddels heb ik vooruitgang geboekt en heb mijn eigen huisje kunnen huren in Ghana.

Het is geweldig om met dit avontuur bezig te zijn.

Er is nog een boel te doen. en als het mag dan zal ik me zeker wenden tot jullie voor wat algemene info.

Overigens kun je snel zien wie en wat ik doe in Nederland en Europa : www.eazygardenshop.nl

Ik ben in januari in Ghana en wellicht treffen we elkaar.

Vriendelijke groet

Hans van Rossen