3 maanden zuid-oost Azie van september t/m november. Tips gezocht :)

Hallo allemaal,

Binnenkort vertrek ik naar Indonesië, waar ik 3 maanden op Bali ga meehelpen op een schooltje. Daarna ga ik met mijn vriend nog 3 maanden reizen. Een heel mooi en fijn vooruitzicht dus :slight_smile:
Ik ben niet van plan veel ver van te voren te plannen, maar zou heel graag wat tips willen betreft onze rondreis.
We beginnen begin september, zijn dan Indonesië maar moeten eerst het land uit vanwege het visum van mijn vriend (hij is dan al 2 maanden in Indonesië).

Ik heb eigenlijk niet per e plekken waar ik sowieso heen wil, maar in oost-Java, Bali en delen van Thailand (chang mai-bangkok en omgeving, ko phiphi, ko lanta al gezien) heb ik al gezien.

Ik dacht misschien:
begin september: Maleisië (maar niet te lang: misschien maar een paar dagen of een week. Tips zijn welkom!)
midden september: Terug naar Indonesië: Lombok - boottocht naar Floris langs komodo etc - misschien nog naar Sumatra?
in oktober: van indonesie naar Zuid Thailand (Ko chang - ko kuud i.v.m. het weer)
eind oktober: Cambodja en misschien nog Laos
eind november: Terug vliegen naar Bali, want vanuit daar heb ik een ticket terug naar Nederland.

Wie oh wie heeft nog must sees of goede tips / ideeën voor mij?
Is dit plan met betrekking tot de (regen)_=seizoenen in Azië oké?

bedankt en groetjes Robin

Waarom vraag je voor Indonesie geen sociaalcultureel visum aan met behulp van de organisatie waar je vrijwilligerswerk mee doet? Deze is in eerste instantie 2 maanden geldig, en daarna nog 4 keer een maand te verlengen. Scheelt je een hoop gevlieg, en je hebt net wat meer kans op beter weer. (Laat je vooral niet afschrikken door af en toe een bui, maar de boottrip naar Flores is nu eenmaal leuker als de zon schijnt ;)).

\voor tips voor Maleisie, Laos en Cambodja verwijs ik naar mijn website. Met het zuiden van Thailand heb ik nog altijd geen ervaring.

Hai, er zijn ook sub fora voor deze vragen bv Bali -Sumatera -Maleisie.

Gaaf 3 mnd Bali…ik zit hier bijna 13 jaar :cheer:

Voor Maleisie, Perhantian eilanden zijn mooi, en in die periode is er nog geen moeson volgens mij. Maar ook Langakawi en de theeplantages van Cameron highlands zijn de moeite waard. Vind je het geen probleem om te vliegen dan zou ik zeker naar het Maleisische gedeelte van Borneo gaan! (baku national park, Mulu national park en Kinabatangan rivier)

Het zuiden van Thailand zou ik dan even skippen inderdaad, daar wordt het pas in November lekker zonder de regen. Mocht je daar toch heen willen. Ko Lipe vond ik erg leuk, net als Ko Bulon.

Op 6 november is het Loy Krathong in Thailand. Een leuk lichtjes festival.

Ik zit hele maand november in Thailand! Dus mocht je samen stukje willen optrekken hoor ik t wel :+1:

Via Wereldwijzer app