3 maanden naar Indonesie en evt Thailand april 2014

In april wil ik ongeveer 3 maanden naar Indonesië gaan. Het lijkt me tof om naar Bali, Java, Sumatra, Lombok, Saluwesi, Flores en de Gili eilanden te gaan. En eventueel nog naar Thailand. Ik heb nog geen duidelijke route uitgedacht, maar ik zou graag (een gedeelte) met iemand willen reizen.
Heb je dezelfde ideeen of ben je rond die tijd in ook in Indonesie; lijkt het me leuk om elkaar te ontmoeten.

Ik zou even wat over mezelf vertellen: Ik ben 26 jaar en heb de opleiding maatschappelijk werk gedaan. Na een aantal jaren als begeleider op een groep met jongeren gewerkt te hebben, wil ik er een poosje tussenuit. Ik ben een sportief en actief persoon. Hou van de natuur, wil veel zien en doen, maar af en toe een stranddagje en een feestje vind ik ook leuk :wink:
Ik heb al wat backpack en reiservaring. Ik heb 3 maanden gereisd door Peru en verder al veel van Europa gezien.

Hoi Lianne,

Ik ben Inge, 19 (bijna 20) en ik wil ook in april gaan reizen. Ik wil wel naar andere landen dan jij, namelijk Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en evt Maleisie. Ik las dat jij eventueel ook naar Thailand wil, dus als jij het geen probleem vind om Thailand eerst te doen zouden we dat eerste stuk misschien samen kunnen doen. Ik heb zelf ook al een bericht geplaatst op een paar forums, ik zal hieronder mijn bericht zetten zodat je beter weet wat mijn idee is:

Hallo allemaal,
Ik ben Inge, 19 jaar uit Asten, Noord-Brabant. Ik ben in 2012 gestopt met mijn studie en ben sinds dien aan het werk. In september begin ik weer met een nieuwe studie, en ik zou heel graag voor die tijd nog willen backpacken in zuid-oost Azië. Ik wil halverwege april ongeveer vertrekken, en eind juni weer terug. Ik heb niet echt een route, maar ik zou graag Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en misschien Maleisië aandoen, en alle dingen die de moeite waard zijn daar omheen. Ik ben niet echt op zoek naar een reisgenootje voor de hele tijd, niet perse tenminste, maar meer voor het begin, zodat je bij aankomst niet helemaal alleen meteen je weg hoeft te zoeken. De ervaring van anderen leert mij dat je daar zo veel mensen leert kennen dat je nooit alleen bent, en dat je altijd wel iemand hebt die dezelfde kant opgaat als jij.
Ik ben makkelijk in de omgang, nieuwsgierig, actief en spontaan. Ik houd van uitgaan, en wil daar ook wel op stap maar de nadruk ligt voor mij op het backpacken, echt tochten maken door de landschappen en nieuwe indrukken opdoen.
Als je graag in ieder geval het begin met mij mee zou willen reizen, of je bent begin/midden april in Bangkok, laat dan een berichtje achter.
Groetjes Inge

Als je interesse hebt om met mij het stuk door Thailand te reizen en misschien ook samen te vliegen, dan kun je altijd een berichtje sturen.

Groetjes Inge

hoi lianne,

ik ben 25 jaar heb ook maatschappelijk werk en dienstverlening gedaan. ik ga ook op reis naar indonesie en australie en start in cambodja. ben de maand april ook in bali aanwezig. misschien kunnen we een stukje samen reizen of wat afspreken.
je kunt me ook mailen; <contact via pb>[EMAIL=“p.holster@hotmail.com”]

groetjes, patricia

Hallo Inge!
Jou reis ziet er erg leuk uit. Ik ben zelf opzoek naar iemand om gezamenlijk te reizen ook in dezelfde periode. Want begin juli trouwt een vriendin van mij en wil ik graag terug zijn. Zelf ben ik 20 en wordt ik 21. Misschien kunnen we wat informatie uitwisselen. Groetjes Lisette

Hey Lianne en de andere die gereageerd hebben op dit bericht.

Ik vertrek 2 mei naar Thailand en vlieg 15 Juli terug vanaf Indonesie buiten deze 2 data en dat ik eventueel naar Cambodja en Laos wil heb ik geen specifieke plannen voor de reis.
Maar het lijkt me wel leuk en gezellig om met andere samen te reizen voor een korte of lange periode.

Ook ik zal wat over mezelf vertellen ik ben Joey ik ben 24 en kom uit Den Bosch wat in het gezellige Brabant ligt.
Ik ben Juli 2013 afgestudeerd op het HBO als bouwkundig engineer (architect) en ik heb gekozen voor even een lekker rustig vrij jaar om veel te reizen.
Daarom heb ik in de zomer in de Belgische Ardennen gezeten als outdoor instructeur en vanaf december tot begin april in oostenrijk om 4 maanden te snowboarden.
Voorgaande jaren heb ik ook altijd naast mijn studie in de zomer in het buitenland gewerkt als in griekenland, spanje, italie en zuid frankrijk.
En in september wil ik beginnen aan mijn master urban planning op de TU in eindhoven.
Ik hoop dat je zo een beetje een beeld van me hebt gekregen en als je het leuk vind en het uitkomt met de periode om samen te reizen dan hoor ik het graag.

Groet, Joey

Beste Inge,

Ik reis in dezelfde periode naar Thailand, zie je pb!

Via Wereldwijzer app

Hoi Lianne,

Ik ga volgende week vrijdag, 28 maart, (jaa al snel! :)) naar Indonesië. Ik ben van plan om door Java, Bali en Lombok te reizen. En wil de Gili eilanden bezoeken. Ik ga een maand. Wil veel zien. Een combi van natuur, cultuur en af en toe wat relaxen. Heb oa ideeën om wat te gaan surfen op Bali (nja leren dan) en wil de Rinjani vulkaan beklimmen op Lombok. Ga alleen heen en vind t fijn niet te veel vast te leggen en vrij te zijn, maar het lijkt me leuk om vooraf wat leuke contacten te leggen om wellicht ergens af te spreken en wat dingen samen te doen.
Over mezelf: mijn naam is Stephanie. Ik ben 28 jaar en woon in Amsterdam. Vorig jaar heb ik een mooie reis door Thailand gemaakt. Ik ben erg positief ingesteld, ben flexibel en houd erg van gezelligheid, ondernemen en genieten van mooie ervaringen.

We kunnen eventueel contact leggen via FB? Dit geldt ook voor eventueel andere geïnteresseerde.

Groetjes! Stephanie

Hoi Lisette,

Ik heb intussen al een reisgenootje gevonden, wij vertrekken 1 april naar Bangkok en ik vlieg 26 juni weer terug. Ik heb deze route: thailand (eerst zuid, dan noord) - laos - cambodja - vietnam.

Groetjes inge

Ik doe hier ook aan mee!:smiley:

26 jaar wonend in Belgie, vertrek eind april naar Jakarta. Ik ga me ter plekke wat laten leiden, waar het leven mij naar leidt.
Aftellen!
Wie deze periode ook in Indonesie rondtoert mag me altijd contacteren.

Groetjes Lotte

Ondertussen moest ik door werkomstandigheden mn plannen helemaal in de war schoppen en kan ik een maand weg. Minder dan gehoopt maar genoeg om een hoop te kunnen zien.
Ik vlieg begin mei naar Bali. En ga begin juni weer terug.
Het lijkt me leuk als er nog mensen rond die tijd daar zijn!

Via Wereldwijzer app

Hi! Heel tof dit! Ik woon momenteel al in Jakarta vanwege een stuk studie. Maar heb wegens drukte nog veel te weinig vsn dit mooie land gezien! 11 april aanstaande ben ik klaar en wik ik gaan reizen. Yogjakarta, Bandung wil ik graag nog heen… Daarnaast zou ik ook graag naar Thailand willen. Alleen reizen is geen probleem echter wel wat ongezellig plus het is veel toffer om je avonturen te kunnen delen vind ik. Mocht je willen meeten dan hoor ik dar graag! Groetjes Tess

Via Wereldwijzer app

Heej Stefanie,

En… hoe bevalt het reizen? Al veel gezien?
Ondertussen zijn mijn plannen wat veranderd… Waar je zit ondertussen? Ik kom 7 mei aan op bali :slight_smile: Lijkt me leuk om elkaar nog te ontmoeten.

Groetjes Lianne

Hey Lianne en de rest,

Ik vlieg op 29 april naar bali en ga hier rondtrekken t/m 24 mei.
Ik heb wel een aantal plaatsen die ik zou willen bezoeken onder andere Lombok, gili eilanden en Kuta of ubud, maar nog niks staat vast. Met meer mensen reizen is toch gezelliger en mooier om ervaringen mee te beleven.

Over mezelf:

Ben 22 jaar, SPH deeltijd werk in GGZ. Sportief , hou van een feestje of een dagje chillen. sta voor veel dingen open.

Wil een je dagje wat afspreken of een tijdje samen reizen. stuur me dan een berichtje.
Ik hoor graag van jullie,

Ciao,
Erwin

Hi Lianne!

Het reizen bevalt prima! Mooi land, gave dingen gezien en aardige mensen! Jammer dat je pas 7 mei aankomt. Ik vlieg 29 april namelijk weer naar Nederland. Ik wens je een hele gave en mooie reis toe!

Groetjes, Stephanie

Via Wereldwijzer app

@Erwin tof dat je ook gaat! Stuur me anders een persoonlijk berichtje, kunnen we misschien wat afspreken

Via Wereldwijzer app

Hey ging er nou nog iemand begin mei richting thailand en later naar indonesie.
Groet Joey

Hoi Inge en Lianne!

Ik wil begin mei richting Thailand… Echter ben ik nog opzoek naar iemand met wie ik (gedeeltelijk) kan samen reizen…
Graag hoor ik of jullie ook in deze periode daar kunnen en of willen zitten :slight_smile:

Groetjes Lisette