3 K's Kampot-Koh Rong en Ko Kong

We zijn zojuist terug voor een 2e bezoek aan Cambodja. Deze keer niet de grote hoogtepunten zoals Ankor maar de kustroute langs Kampot- Koh Rong (&sihanoukville) en Ko Kong.

Kampot heeft ons aangenaam verrast wat een heerlijk stadje. Koh Kong is echt een bounty eiland dat je voor je ogen de vernieling in geholpen ziet worden. Ik zou zeggen ga nu het nog kan want het is op veel plekken nu echt nog prachtig. Ko Kong niet heel bijzonder maar nu eenmaal een stop op de route. De Cambodjanen waren wederom erg vriendelijk maar we blijven ons wel verbazen over de enorme korte termijn visie. Na onze reis las ik dat Cambodja tot de top 5 meest corrupte landen behoord en het is zonde te zien wat dat betekend voor een land.

Reisverslagen en foto’s kan je lezen op onze site: Backpacken Cambodja voor alle leeftijden

1 like

Mooi verhaal en foto’s! Koh rong bereik je alleen vanaf sihanoukville? Kun je ook koraal zien met snorkelen of moet je daarvoor gaan duiken?

Bedankt!.

Op dit moment gaat er alleen een boot vanaf Sihanoukville en tussen koh rong en koh rong samloen. Of je moet prive wat willen charteren. Je kunt wel koraal zien met snorkelen maar niet veel eigenlijk alleen voor de deur van treehouse bungalows was het echt de moeite waard.

We willen graag naar Cambodja maar wat ons tegenhoud zijn de verhalen over zandvlooien!!!
Hoe is jullie ervaring?

Via Wereldwijzer app

Ja de zandvlooien zijn er wel. Wij hebben er zelf geen last van gehad maar onze baby is de eerste avond wel behoorlijk gebeten. Waarom zij dan wel en wij niet geen idee.We wisten niet dat ze vooral rond zonsondergang en zonsondergang actief zijn. De andere dagen hebben we el wel rekening mee gehouden en niet meer bij die tijden op het strand gelegen en ook netjes deet spray gebruikt en nergens last van gehad.

Dank voor je reactie. Fijne zondag.

Via Wereldwijzer app

Wij gaan eind februari naar Cambodja.
Pnohm phen-Sihanoukville-seam reap.
Wat hebben jullie gedaan met malaria tabletten?
We wilden malarone gebruiken,maar lees daar slechte ervaringen over.

Hee Erna,

Nou zal dat wellicht ook per persoon verschillen, maar ik heb ervaring met drie soorten:
Lariam, cocktail van twee soorten oudere medicijnen, en malarone.

De beste ervaringen heb ik met de laatste twee, de malariabacterie is echter resistent geworden tegen de ouderwetse medicijnen,
vandaar dat die niet meer worden voorgeschreven.

Van Lariam krijg je heel nare dromen, bijna niet te beschrijven hoe naar.
Mijn vriendin en ik hebben er beide last van gehad. Lariam wordt daarom ook niet vaak meer gebruikt.

Smeren is nog altijd de beste remedie.
Er is ook nog een groter gevaar dan malaria: Knokkelkoorts of dengue-fever.
De tijgermug brengt die over op de mens, en die steekt vooral overdag, ook weer smeren dus.
Alle middelen die je evt, slikt helpen daar NIET tegen.

En Erna, kijk even naar de logica van je reis. Wat j kunt doen is SHV-PP-SR, of SR-PP-SHV. Iedere andere opzet kost je wat uren in de bus…

Hans.