3 daagse pas van Omnia om alle wachtrijen voorbij te lopen

Hallo,

Wij zijn in de meivakantie naar Rome geweest. Was erg leuk, mooie stad, maar wat was het druk! Ik weet niet of het altijd zo druk is, ik vond dit vrij extreem.
Ik had globaal een programmaatje in mijn hoofd wat we wilden zien, maar dit werd door de lange wachttijden voor de toeristische trekpleisters direct in de war geschopt. 2 uur voor de Sint Pieter, 5 uur voor de Vaticaanse musea en 1 uur voor het Colloseum. Uiteraard hadden wij daar geen zin in en kregen we gelukkig een hele goede tip waarmee je de wachtrijen voorbij kan lopen.

Ga als je in Rome aankomt direct naar het Sint Pietersplein. Als je met je gezicht naar de Sint Pieter staat, is er links achter je in de hoek een klein kantoortje met een geel met blauw bord buiten. Dat is de OPR (Opera Romana Pellegrinaggi). Hier kun je een pas kopen voor 85 euro pp (kinderen goedkoper). Met deze pas krijg je:
[ul]
[li]Fast track Vaticaanse musea
[/li][li]Fast track Sint Pieter
[/li][li]Fast track Colloseum
[/li][li]hop on hop off bus tour voor 3 dagen
[/li][li]gratis openbaar vervoer incl. metro
[/li][/ul]
Je kunt ook online al een pas kopen voor je naar Rome gaat. Op de website Omnia Vatican en Rome kun je dit doen en ook lezen wat je allemaal precies krijgt. Ik weet wel dat het je vakantie in Rome en stuk aangenamer maakt. De ervaring om zo’n lange rij voorbij te lopen is onbetaalbaar! En je hebt veel meer tijd om alles te zien en te doen wat je wilt.

Verder wil ik als tip nog meegeven dat Trastevere een erg leuke wij kis om te overnachten. Centraal gelegen en gezellig.

Als je naar Rome gaat, veel plezier, het is een prachtige, maar ook ontzettend chaotische stad.

Groet, Jeannette

Beste vakantiegangers!

Ook bij ons kun je de wachtrijen overslaan en je krijgt er zelfs een rondleiding bij met een nederlandse gids… kom naar onze website voor meerdere activiteiten.

Vaticaan + Sixtijnse kapel
Colosseum
Fietsen in Rome
Wandelen in Rome
Koken in Rome
NEW Pizza bakken in Rome

Groetjes van ActiviteiteninRome

hallo Jeannette, zit bij die driedaagse pas ook al de entree prijzen bij in? en kan je de pas op verschillende niet aansluitende dagen gebruiken?
Wij gaan in de zomer naar Rome maar gaan van uit een camping, dus ik wil een paar keer er naar toe. Alvast bedankt groeten Wilma

Ik weet het allemaal niet helemaal precies meer, maar volgens mij is het wel op 3 aaneengesloten dagen dat de pas geldig is. De entreeprijzen zitten er bij in.
Het is wel duur, maar wij vonden het echt de kosten waard, omdat het bij ons extreem druk was. De wachttijden bij de Vaticaanse musea waren zeker 5 uur toen. En er is zoveel te zien in Rome, dat je geen uren wilt wachten. Ik denk dat we ons op deze manier zeker 8 uur wachttijd hebben uitgespaard.

Ik zie hierboven ook een berichtje van Activiteiten in Rome. Ik heb gehoord dat het erg leuk is om met een Nederlandse gids door Rome te fietsen, dus wellicht is het een idee om daar ook eens op de site te kijken.

Dank je wel Jeanette, ik heb ook op hun site gekeken en dat is heel leuk maar met 4 personen loopt het dat wel aardig in de papieren. Ik verwacht dat het bij ons ook wel extreem druk zal zijn. Dus we zijn ons nog aan het orienteren.

Voor het openbaar vervoer zou ik het niet doen want dat kost echt niks in Rome… Je kunt eigenlijk altijd wel zwart rijden met de bus… Gewoon checken of er geen controleurs staan bij de volgende halte (wat ik in een half jaar 1 keer heb meegemaakt). Maar goed als je de weg niet weet en voldoende geld hebt is de Hop on bus misschien wel makkelijk.