3/4 daagse Tourtocht ijfel met de auto - Juli 2012 o.i.d.

Hoi allemaal,
Ben nieuw hier en heb me net al even voorgesteld in het forum:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=135535

Ik heb al wat redelijke concrete plannen voor een mooi tochtje met een aantal (naar het schijnt) prachtige wegen, ideaal voor een leuke tocht met cabrio.

Ben natuurlijk wel een beetje op zoek naar iemand die toch ook wel wat met auto’s heeft, dat maakt het dénk ik leuker.

:slight_smile:

Dag1:

Via een mooie binnendoor weg naar het hotel (bijvoorbeeld) ‘Paulushof’ in ‘Simmerath’ (Ideaal vanwege mooie beoordeling en goedkope losse 1pers. kamers)

Dan lekker in de middag een terrasje pakken, lekker wat eten en misschien nog een mooie wandeling 's avonds in de buurt. Vroeg naar bed!
**
Dag2:**

Op tijd opstaan, lekker ontbijten en een mooie tocht door de Eifel die start in Simmerath. 236km lang en tussendoor genoeg leuke dorpjes om te pauzeren.

Drie keer raden waar deze tocht een beetje omheen gaat; juist, de Nurburgring… idee is dan ook die mee te pakken, mits ik het durf. :cheer: :beef:

Daarna nog wat om en nabij de nurburgring kijken, wat eten en in het begin van de avond weer terug naar het hotel via de rest van de route.

Dag3:

Op tijd opstaan, lekker ontbijten en daarna uitchecken bij het hotel. In de loop van de ochtend weer een mooie tocht door de Eifel en tegen het einde van de dag weer richting NL. Eventueel dit keer een snelle (snel)weg. (ligt er aan hoe het uitkomt)

Eventueel een extra dag pakken zodat op dag 3 niet ook nog eens helemaal naar huis gereden hoeft te worden.

Kosten? 1pers. hotelkamer voor 2 nachten incl. ontbijt is daar zo’n 90 euro. (juli)

Avondeten/lunch, 3x 20 euro = 60 euro.
Rondje nurburgring = 26 euro.
Benzine, 1,80 de liter (euro 98) bij 1:8 rijden gemiddeld en ~ 1100km = 250 euro
Onvoorziene kosten = 40 euro.

max 460 euro.

Uiteraard ben ik bereid het merendeel van de benzine en het rondje nurburgring te betalen.

Wie weet dat de onvoorziene kosten er niet zijn, misschien is het eten wel goedkoper, etc. Dus het kan zeker nog wat goedkoper maar max. 460 euro lijkt me wel goed berekend.