25 jarig huwelijks reis met zijn vieren?

Hallo allemaal,

Ik heb jullie goede adviezen en tips nodig.
In augustus zijn mijn ouders 25 jaar getrouwd.
In plaats van een feest willen ze met de familie (ouders, mijn zusje en ik) een reis gaan maken.
Nu ben ik de reiziger van de familie en de rest houdt het bij een strand vakantie over het algemeen. Vandaar dat ik de opracht heb om iets te zoeken, haha.

We hebben al wat zitten brainstormen en er zijn natuurlijk wat eisen waar het aan moet voldoen.
We willen in het najaar (zo rond oktober) weg en zeker een paar dagen strand & zee, dus de tempraturen moeten nog goed zijn voor strand dagen. Mijn moeder vliegt niet graag, dus niet te veel vlieguren (ik denk dat richting Egypte/Gambia wel de max. is).

We willen rond de 10 dagen weg en een combinatie van cultuur/uitstapjes/strand.
Het zou een rondreis kunnen zijn. bijv. paar dagen rondreizen en cultuur en dan afsluiting paar dagen strand. Maar een vaste plaats aan het strand en dan vanuit daar uitstapjes (naar cultuur, woestijn, safari etc…) is inprincipe ook goed! Aan het strand willen we graag All Inclusive zitten.
Het budget is niet meer dan 5000euro voor de gehele reis inclusief alles voor 4 personen.

Wie o Wie heeft de beste tips en adviezen voor ons?
Het mag ook georganiseerd zijn of eventueel een groepsreis kan ook een overweging zijn.

Bedankt alvast!!
Groetjes,
Jitske.

Hoi Jitske,

Wij zijn zelf in december 2006 naar Gambia geweest. De vliegreis duurt ongeveer 6 uur, goed te doen dus. In 2006 kwam het toerisme net een beetje op gang in Gambia, hoe het dus nu precies is weet ik niet. Toen waren ze in ieder geval prachtige hotels op mooie locaties aan het bouwen. Gambia heeft in ieder geval prachtige witte bounty stranden. Je kan er heerlijk ontspannen. De mensen in dorpen zijn op het begin erg opdringerig, echter als ze zien dat je er al een paar dagen bent en weet hoe het werkt laten ze je met rust. Vanuit je hotel/ resort kun je prima excursies boeken varierend van 1 tot 3 dagen. Er is niet ontzettend veel te doen, maar 10 dagen vul je echt wel zonder problemen. Wat mij betreft echt een aanrader!

Groeten Ricardo

Hoi Jitske,
Ik om 2 maal per jaar in Gambia en heb er een Stichting en man .
Als ik je advies mag geven zou i keen reis beoken via Travelpoort en dan keizen voor b.v.b. Palm Beach.
Dit hotel is een middenklasse hotel en niet erg luxe maar netjes en ligt meteen aan een prachtig strand !
Het hotel is ook niet zo heel erg duur daardoor !
Mijn ervaring is dat je moet zorgen dat je voldoende aan geld over houd van je reiskosten om leuke dingen te doen in Gambia !
Het geld vliegt namelijk je portomonee uit als je er bent !( komt ook dat je alles per taxie moet doen wat net zo duur is als bij ons )
Palm Beach heeft een goede animatie en organiseert van alles in het hotel je hoeft dus niet elke dag de deur uit hiervoor.
Voor trips kijk eens op: www.everyoneweb.com/abarakatours
Dit is de site van onze penningmeester die ook toeristengids is.
Hij is niet duur !
Heel sociaal en betrouwbaar !
Alle kortte trips kunnen los van elkaar gemaakt worden en gecombieerd indien mogelijk.
Ook een excursie van 2 dagen is mogelijk maar zou ik niet doen in zo’n kortte tijd. Er komt teveel op je af, je bent een hele andere cultuur !
Ga lekker luieren op het strand en een paar leuke trips doen en sávonds gezellig samen zijn.
Heb je meer vragen hierover dan mail me op: [EMAIL=“info@sharanie.nl”]info@sharanie.nl

Succes

Misschien een leuke tip.ga voor deze speciale gelegenheid eens eten in Lamin-Lodge.Het is gebouwd op palen en mag er niet gerookt worden.Erg speciaal.In Gambia weet men het wel te vinden en anders even op Google kijken.

De taxi is echt niet zo duur als hier.Van Cape-Point naar Banjul is 20 dal.Lekker gewoon met een stadstaxi.Dat is nog geen euro.Zorg dat je een groen/gele taxi neemt.Die zijn goedkoper dan de groene.Soms mogen ze niet vlakbij het hotel staan,maar loop gewoon de straat in .Je komt ze vanzelf tegen.Wel afdingen op de prijs.Vanaf het vliegveld naar Bakau betaalden wij 350 dal.Dat komt neer op zo,n 10 euro met zijn tweeen.Naar Tanji is ong. 450 dal.en dat is ong. 25 km v.a. de luchthaven.En wij gaan er ons 45 jarig huwelijk vieren.

Tilly je zult bedoelen van Cape Point naar Banjul is 200 dalasie of bedoel je met bushtaxie naar Banjul ? Dit wel even erbij vemelden anders staan de mensen raar te kijken als ze meer moeten betalen.
Daarbij is naar Banjul rijden vanuit Cape Point veel duurder hoor…! Ik betaal van uit Serrekunda naar Banjul 200 tot 300 dalasie en van Serrekunda naar Cape Point ook ! Dusss…ik denk dat het eerder 400 dalasies moet zijn of meer.Misschien dat jij jullie chauffeur vanuit Tanji nemen en die zijn goedkoper als die rond de hotels staan.Heb in december zelfs 600 dalasies moeten betalen voor retour Sekuta vanuit Serrekunda driver moest 30minuten wachten en rekende dit door. We waren al 3 maal in Banjul geweest waarbij de taxie chauffeur ook moest wachten 30 tot 60 minuten en we moesten gewoon 200 tot 300 dalalsies betalen.Sommige zijn sneaky maar de meeste niet !

Gr.

Ik bedoel inderdaad bustaxi en weet dat je echt veel te veel betaald.Serrakunda 100 tot 150 en naar Cape -Point hetzelfde.En nu hoeven we het niet meer te doen,we hebben zelf een auto.Maar soms willen we even naar Banjul en zetten onze auto in Bakau en gaan met de gewone bushtaxi.:vak01:Die staat vlak voor de deur bij Africa-Village.