24 uur per dag op Safari in Botswana… en nog betaald krijgen ook! Dat kan.

Voor het hele verhaal, zie: Redirecting...

Samen met mijn vrouw heb ik anderhalf jaar lang Afrika’s Beste Safari kamp gerund. Zeven dagen per week tussen de olifanten, leeuwen, wilde honden, lui- en nijlpaarden doet toch wat met je. Dan is Nederland opeens heel vol, druk, braaf en geregeld.

Onze levens veranderende ervaring zit er op, maar Zarafa Camp - Botswana (al drie jaar op rij uitgeroepen tot Beste Safari kamp van Afrika) is op zoek naar een nieuw management koppel. Het is hard werken, maar je zit 24 uur per dag letterlijk tussen de wilde dieren en je krijgt nog betaald ook. Alsof je terug keert naar de oertijd, prachtig is dit laatste stuk pure en ongerepte wildernis aan de rand van de Okavango delta.

Wil jij dit ook?
Als je wilt weten hoe het er daar uit ziet kun je het kamp opzoeken op internet. Als je vragen hebt of wilt weten hoe het er ‘achter de schermen’ uitziet, kan je kijken op Redirecting....

Willem Bakhuys Roozeboom

Beste Willem,

Met veel interesse heb ik je post en de facebookpagina gelezen.
Ik ben benieuwd naar een groot aantal zaken en zie uit naar een reactie als je daar tijd voor hebt.

Ten eerste ben ik benieuwd naar hoe het jullie uiteindelijk is bevallen om een dergelijke stap te maken en waarom jullie avontuur na 1,5 jaar tot een einde gaat komen.
Wat hebben jullie globaal allemaal moeten regelen om in Botswana aan de slag te kunnen? Vergunningen, visa’s en dergelijke.
Het is een relatief klein kamp naar ik begrijp, wat is de capaciteit van het aantal gasten dat jullie er kwijt kunnen en wat is de gemiddelde bezetting gedurende het jaar?
Hoeveel personeel is er aanwezig en waar bestonden jullie werkzaamheden voornamelijk uit?
Hoe is jullie kost en inwoning geregeld aldaar?

We horen heel graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Nienke en Bernd