(24)T.T = Typisch Turks

geschreven in 2014

http://www.wereldwijzer.nl/attachment.php?attachmentid=65090&stc=1

Het heeft hier een aantal weken flink gezomerd. Ik probeerde actief bezig te blijven en dan loop ik o.a minimaal 1 x in de 2 dagen in speed mars ongeveer 6 KM, maar er waren ochtenden waar de thermometer om 7 uur al op 32 graden stond en wat erger was dat de hygrometer op 82% stond. Als ik dan na een uur terug kwam had ik meer vocht verloren dan in de sauna. Een heel enkele keer vonden we het wat veel van het goede en dan heb ik het voornamelijk over de hygrometer. Op een van die dagen hebben we elkaar in de ochtend aangekeken en Mieke gaf aan, er even geen zin in te hebben. Gelukkig hebben we airco, we hebben die dag alle ramen en deuren dicht gedaan airco aan en zijn pas weer buiten gekomen toen de zon onder was. Maar dat zijn uitzonderingen. Als je niet tegen de hitte in deze perioden kan, is de maand augustus hier de verkeerde plek om te leven.

Ik ga het hebben over wat wij T.T zijn gaan noemen “Typisch Turks”. Een term die niet per definitie negatief is. Soms vertederend, soms verbazingwekkend, maar altijd een vorm van entertainment, als je er zo naar kunt kijken. Ik kom hier op, omdat ik momenteel mail-contact heb met iemand die af toe te vinden is op WW. Ik heb haar vorige keer genoemd, we zijn samen naar Syedra geweest.Hier kun je verder lezen