Begin 2015 vliegen mijn vriend en ik naar Kaapstad, voor een vakantie van drie weken. Wild life, de cultuur, het lekkere weer en de uitgestrektheid trekken ons aan. Een keer eerder ben ik, nu ruim twee jaar geleden, in Afrika geweest. Zimbabwe om precies te zijn. Een minitrip, slechts vijf dagen incl vliegreis, die een onuitwisbare indruk op me heeft gemaakt.
Op dit forum hopen we inspirerende tips te lezen en wie weet adviezen hoe we onze drieweekse reis het beste in kunnen richten.
Hoi Brbra,welkom op wereldwijzer!
Nou Zuid Afrika is een prachtig land om te bezoeken !
Ik weet niet hoelang je in Kaapstad gaat verblijven,maar ik zou er 4 dagen voor uittrekken.
Dan kan je een heel goed beeld krijgen van de stad,wat je zeker mag aankruisen in je agenda zijn de volgende toeristische trekpleisters. o.a., de Tafelberg of Lion’s Head beklimmen en een dagtrip maken naar Cape Point. Ook mag een bezoek aan Robbeneiland niet ontbreken, net als een sundowner aan het strand van Camps Bay.
Huur je een auto dan kan je ook de walvissen gaan spotten in Hermanus( 2 uur rijden van Kaapstad)
Voor verdere antwoorden op je vragen kan je eventueel een berichtje posten in het Zuid-Afrika Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met de voorpret !
groet,georgessiam. :chin: