2013: Nederland-Ruslandjaar

Zoals jullie misschien al hadden gelezen, gehoord, gezien, is 2013 het Nederland-Ruslandjaar.

Achtergrond
De betrekkingen tussen Nederland en Rusland kennen een rijke en eeuwenoude historie. Van begin af aan stonden handel en innovatie centraal. Vooral de afgelopen decennia zijn de relaties steeds verder verbreed en verstevigd: niet alleen tussen overheden, maar ook tussen bedrijven, culturele partners, onderwijs- en wetenschappelijke instellingen en maatschappelijke organisaties. In 2009 aanvaardde Nederland de Russische uitnodiging om in 2013 een Nederland-Ruslandjaar te organiseren.

In 2013 zijn er door het hele land verschillende evenementen met betrekking tot Rusland. Voor meer informatie over de evenementen en het Nederland-Ruslandjaar, kun je deze website bezoeken: http://www.nlrf2013.nl/

Interessant Danechka! Ik vraag me af of er ook iets in Rusland georganiseerd wordt. Misschien moet ik me maar eens aanmelden bij de NL ambassade in Moskou. Hopelijk hebben ze een nieuwsbrief of zo. Enne, de nieuwe koning zal dan vast ook een keertje langskomen toch :foto:

Ja, Nederland organiseert ook een programma in Rusland. Staat direct op de hoofdpagina vermeldt ook. :wink: Je kan zelf ook iets starten in Rusland. Ik weet niet precies hoe en wat, maar neem een kijkje op de website, bijvoorbeeld bij Vraag & en aanbod.

Ik denk inderdaad dat Willem-Alexander wel een keertje op bezoek zal gaan in Rusland, maar eerst komt Poetin nog naar Nederland op 8 april.