2 weken Zuid-Afrika in maart 2018

Hey allemaal,

in maart ga ik samen met een vriendin 2 weken naar Zuid-Afrika.
We zijn 2 meiden van 25 en 30 jaar en zoeken in onze vakanties een mooie combinatie van cultuur, natuur en ontspanning.
Momenteel zijn we volop aan het plannen en hebben we volgende route samengesteld:

Dag 1: Vertrek in Brussel
Dag 2: Aankomst in Kaapstad - Overnachten in Kaapstad
Dag 3: Bezoeken Kaapstad (Tafelberg) - Overnachten in Kaapstad
Dag 4: Bezoeken Peninsula - Overnachten in Kaapstad
Dag 5: Bezoeken Stellenbosch - Overnachten in Kaapstad
Dag 6: Vlucht naar Hoedspruit - Afhalen huurauto - Overnachten Lodge Krugerpark
Dag 7: Safari - Overnachten Lodge Krugerpark
Dag 8: Safari - Overnachten Lodge Krugerpark
Dag 9: Via panoramaroute naar Sabie rijden - Overnachten in Sabie
Dag 10: Rijden naar Shayamoya - Overnachten in Shayamoya
Dag 11: Boottocht op Jozini meer - Overnachten in Shayamoya
Dag 12: Rijden naar St Lucia (eventueel langs Emdoneni Cheeta Project) - Overnachten in St Lucia
Dag 13: Safari Hluhluwe - Overnachten in St Lucia
Dag 14: Strand
Dag 15: Strand
Dag 16: Vertrek in Durban
Dag 17: Aankomst in Brussel

Wat denken jullie van deze planning?
Ik denk dat het qua reistijden wel meevalt? We houden er niet van om te lang in de auto te moeten zitten en hebben ook nog geen ervaring met links rijden :slight_smile:

Enkel Dag 10 van Sabie naar Shayamoya is redelijk lang rijden. Is Piet Retief misschien interessant om even te stoppen?

Zijn er plekken op onze routes die we moeten vermijden/waar we extra voorzichtig moeten zijn?
Onze ouders maken zich een beetje zorgen (vanwege de reputatie van ZA op het vlak criminaliteit)…

Ik ben nog op zoek naar een goede strandlocatie voor Dag 14 en 15 gelegen tussen St Lucia en Durban.
Ik heb gelezen dat bepaalde stranden bewaakt zijn en haaiennetten hebben, waardoor het hier veiliger is om in zee te zwemmen. Hebben jullie misschien aanraders voor locaties voor 2 ontspannende dagen op het strand?

Ondertussen lees ik even verder door alle nuttige informatie op dit forum…

Groetjes en alvast bedankt,

Kitkat

Ja onder Durban voor het strand UMslanga. De zee kan weg trekken,en er zijn vaak geen strandwachten,mdus oppassen. Van haaien heb je geen last.
rij niet in net donker, want het is echt donker en je ziet dan niet de mensen en dieren langs de weg.
zorg dat je niets in de auto ziet liggen, ook als je rijdt. En wees niet naief, dat is het belangrijkste tijdens net rojden.

Piet retief is een groot dorp waar veel B&B ,s zijn makkelijk om voor een nacht te stoppen.

veel plezier

Uhmlanga Rocks is een goede plek voor een paar dagen strand alhoewel je in St. Lucia ook van het strand kunt genieten.
En Piet Retief is prima plek voor 1 nacht. Voldoende aanbod via bijv. www.booking.com

Verder sluit ik me aan bij de tips van Annemieke. Kijk goed uit, hou ogen en oren open en geniet lekker!
Denken jullie eraan om je inentingen te checken en na te denken over malariapillen? Vraag tijdig advies bij GGD, Travel Clinic of huisarts.

Met zonnige groet,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience